• Frutess

Tråden för oss som INTE ammar...

Tjolanta: aaah! Då förstår jag!:) vi har 4 MAM (2stora +2 små) sen 2 tommee tippee:) men dom små MAM flaskorna är PERFA när man är ute!:) de + pulverdoseraren är guld värda;)

• Frutess

Tänkte kolla om någon här vet ca hur länge en burk med nutramigen räcker? Och om bäbisarna blir förstoppads av den?? Tänkte också kolla med er som kanske vet, jag får en burk Nutra av min syster fast de är 2an kan man ge de fast barnet bara är 2mån?

• Frutess

Men visst är inte NAN ha och nutramigen samma sak? Vi tänkte nämligen prova mjölkfritt till Albin och se om magen och prickarna lugnar sig! Tydligen kan bara ammande barn få hormonplitor så de Albin har är nått annat! Själv tycker jag att se inte är tvättmedel/sköljmedel eftersom han då borde ha samma prickar på hela kroppen men de sitter bara i ansiktet/hårbotten, axlar och bröst. Men BVC tycker att de verkar som tvättmedels allergi... Blir inte klok på alla prickar, magproblem och olika ersättningar!!:(

• Frutess

Tjolanta: han har kolik så ja massa strul med magen:( nej vi har inte gjort de än. BVC och barnläkarna tyckte de var nästan onödigt eftersom han inte har några andra symtom (ekem eller utslag) plus att han går upp jätte fint i vikt. Men nu börjar vi få slut på idéer och nu när han ser ut som han gör så börjar man ju undra! Idag när jag vaknade så va han som torr i heeeeela pannan ner till ögonbrynen. Typ som torr vit skorv eller nått! Ser jätte knasigt ut!:( men ska som sagt ringa BVC idag och höra

• Frutess

Christi38 tydligen så får barn hormonplitor av bröstmjölken. Alltså hormoner som förs över från mamman. Men sen kan ju självklart huden reagera. Alla har ju bakterier på huden och barnet som innan varit helt oexponerat får ju massa nya basilusker på sig men just hormonplitor kommer från mamman.

• Frutess

Vi har provat vanlig NAN men med den blev han hård i magen (bajja typ en gång om dagen) stånkade och gnällde efter maten och så fort de skulle ut minsta lilla prutt. Men nu med lemolac bajjar han fler gånger/dag + att gaserna kommer ut lättare. Men ja jag tror vi kommer prova iaf!

• Frutess

Albin snart 9 v och sover från ca 21-01 sen från 01.30-4.30 och. Sen från ca 5-6.30 han sover inte längre än 4h! Så äter han på nätterna ca 100ml och på dagarna ca 120-180ml ca var 3e timme:)

• Frutess

Oj nu var jag snabb ska stå: längtar tills han äter mer och sover lite längre! Är iaf glad att han sover i egen säng!:)

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...