Inlägg från: Två döttrar och en son |Visa alla inlägg
  • Två döttrar och en son

Tråden för oss som INTE ammar...

Någon som kan förklara vad Lemolac är till för? Och Semper Extra? Så raps-eller olivolja ska man ha i ers om de har hård mage? Några droppar? Hjälper det alltid? Någon som provat Semper magdroppar? Läst mycket positivt om dem.

• Två döttrar och en son

Ok då ska jag prova med rapsolja först om nlt lösande verkar behövad! Vet.ni om nan ha finns i vanliga mataffärer? Hittade det inte på Konsum. Vilka här har fått tabletter direkt efter förlossning för att stoppa mjölken?

• Två döttrar och en son
    Sweet life skrev 2013-06-26 18:49:51 följande:
    Nan HA finns på Willys, Coop extra och Ica kvantum hos oss. Men jag tror nog att man kan efterfråga den så kanske dom kan ta hem den. 

Jag hittade Nan Ha på ICA.
  • Två döttrar och en son
    Airhostess skrev 2013-06-26 18:49:14 följande:
    Fick tabletter 8 dagar efter förlossningen. Inga biverkningar Inga konstigheter.

Fick du en engångsdos eller tabl att ta under två veckor?
  • Två döttrar och en son
    FruSen skrev 2013-06-27 18:32:56 följande:
    Kan minifom göra så de små blir hårda i magen tro? Nu har även andra tvillingtjejen blivit lite hård i magen och det sedan jag började med minifom för några dagar sedan... ?

Har läst att man nu hellre rek sempers magdroppar. Prova dem ist? Eller några droppar rapsolja i ersättningen som många säger hjälper bra mot hård mage.
  • Två döttrar och en son

Huvudsaken är ju att hon inte har ont och att hon mår bra! Då är detnogingen fara alls. Är det inte så att det kan gå upp till tio dagar innan flaskbarn bajsar utan att det är nån fara?

• Två döttrar och en son
    Sweet life skrev 2013-06-28 12:19:48 följande:
    Nej, flaskbarn ska helst bajsa varje dag. Ammande barn däremot kan det gå upp till 10 dagar.

Ojdå! Då har jag blandat ihop... Tackar för rättningen!
  • Två döttrar och en son

Ska man ge dem lactulos då om de ej bajsat på några dar? Eller?? Har aldrig haft enbart ersättningsmatade spädisar så jag är helt ovan med detta.

• Två döttrar och en son

Vet.någon här om Pravidel tabl som man tar i två v har färre biverkningar än Dostinex i engångsdos? Blev.lite rädd när jag läste bipacksedeln till Dostinex...

• Två döttrar och en son

Eller är det verkligen lika effektivt att strunta i tabletter och bara unvika stimulering av brösten och ha en tajt sportbehå (köpte idag)? När jag läser rek till sjukvårdspersonal ang att ej amma står det att det tar samma tid atr bli av med mjölken bara genom att låta dem vara som genom att ta tabletter. Och att de avråder från tabl numera pga biverkningarna... Vill inte vare sig få läskiga biverkningar eller smärtsamma mjölkstockningar! Men måste jag välja så hellre spända, ömma bröst som iaf förhoppningsvis går att lindra med värktabletter, värme och dusch...än att få nån jäkla psykos av tabletter!! Har ju haft mjölkstockningar förut så vet ju hur jag ska upptäcka dem och behandla dem. Och att bara låta det lätta en aning på trycket och absolut ingen annan stimulering.

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...