Inlägg från: MinFinaMinna |Visa alla inlägg
  • MinFinaMinna

Tråden för oss som INTE ammar...

Jag sätter vällingdoserarens öppning ner i flaskan. Sen får man ju slå lite så allt pulver kommer med. Inget konstigt. Och inget jobbigt. Tycker det fungerar hur bra som helst. Och jag har bambinos vällingdoserare

• MinFinaMinna

Ni andra som också flaskmatar, hur många ggr och hur mycket får era bebisar? Min dotter är 13 veckor och hon slukar 150 ml varje måltid. Hon vill oftast ha mat var 4 timme. Och får väl mat ca 5-7 ggr om dagen. Är detta ok? Är det fri tillgång (som med amning?) som gäller eller man ska hålla sig till tillverkarens rekommendationer om att barnet ska ha mellan 5-6 ggr om det är mellan 2-3 mån? Hon äter NAN PRO 1. Innan delammade jag också men har inte ammat på några dagar nu. Hon vill inte längre. Tacksam för svar.

• MinFinaMinna

Okej. Tack för era svar. Jag blev lite rädd om jag gav henne för mycket. Men man måste ju ge dem små liven när dem är hungriga såklart.
    När började era barn sova hela nätter? Min dotter vaknar oftast 1 gång och vill ha mat.

• MinFinaMinna

Min dotter sover också i egen säng. Det har hon gjort sedan vi kom hem från bb. Hon somnar oftast mellan 20.00-20.30. Ute i soffan hos mig. När jag går och lägger mig runt 22-23.00 så byter jag blöja på henne och ger henne mat, sen brukar hon vakna runt 04.00 och vilja ha mat. Sen somnar hon om och sover till 06.30 om jag har tur. :) ikväll testade jag att ge 180 ml istället för 150 ml, se om hon håller sig mätt längre. Hon åt inte riktigt upp allt men det mesta, så nu får vi se hur natten kommer se ut.
    Hon har sovit två hela nätter sedan hon föddes.

Hon somnar alltid med sin snutte, som ska ligga ovanpå hennes ansikte. Vilka idéer ;)

• MinFinaMinna

Jag flaskmatar bara nu sedan snart en vecka tillbaka. Är det någon som vet hur lång tid det tar innan bröstmjölken försvinner? När det spänner för mycket pumpar jag bara ut så att spänningen släpper.. Något annat man kan göra?

• MinFinaMinna

Pixxi: det händer ibland på MAM flaskorna, men då är det att man inte har tryckt ner gummiringen tillräckligt och spänt åt ordentligt. Lika irriterande varje gång det händer. :) men vi är väldigt nöjda med MAM flaskorna. Många delar att diska bara. :)

• MinFinaMinna

Har man kommunalt vatten så är det inte lika viktigt att koka vattnet. Har man egen brunn hade jag aldrig vågat att bara micra. Min plutt är 4mån och vi kokar fortfarande vattnet trots att vi har kommunalt.

• MinFinaMinna

Jobbigt när våra små har ont i magen. Min lilla tjej som nu är 4 månader örfilar det mesta nöjd. Hon blev helt hysterisk ibland vid matning. Så vi bytte storlek på nappen. Och nu verkar hon nöjd. Vi använder MAMs antikolik flaskor och vi har varit nöjda med dom hela tiden.

Hon håller däremot på att få sina två första tänder nu så hon är lite gnällig över det.

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...