Inlägg från: Två döttrar och en son |Visa alla inlägg
  • Två döttrar och en son

Tråden för oss som INTE ammar...

I en bol om kolik står att man kan prova att ta bort ad-dropparna under några dagar. Tydligen har en del barn blivit bättre då och en del helt slutat skrika. Mwn detta är.ju då vid kolik.... Märks ingen skillnad ska man absolut börja med ad-droppar igen då de är viktiga för bebisar.

• Två döttrar och en son

Har.ni provat Windi eller termometer med vaselin, salva el olja i rumpan? Magmassage - t ex Vattenhjulet, Sol och Måne och Knä mot Knä - gärna med kummin-eller kamomillolja? Fänkåls-eller Komomillte? Ljummet bad i Shantala-balja där barnet sitter med benen upp mot magen?

• Två döttrar och en son

Akupressur - man trycker på en punkt mellan barnets tumme och.pekfinger - först.löst sedan allt mer tills barnet reagerar med att ts bort handen - detta ska enl akupressörer trigga barnets tarmar att börja röra sig och fungera, om man uporepar det ett par, tre ggr per dag.

• Två döttrar och en son

Såhär står det i boken "Att flaskmata": "Flaskmatade barn bajsar i regel lite mindre än ammade barn eftersom modersmjölksersättning är mer svårsmält än bröstmjölk. Detta behöver dock inte betyda att barnet blir hårt i magen, bara att de.bajsar mindre ofta. Ibland blir barnet ändå hårt i magen och får svårt stt bajsa. Om barnet är över fyra mån kan man prova päron-eller katrinplommonpure. Är barnet yngre - messmör på tub och.lösa ut en klick i ersättningen. Eller rapsolja. Majsolja kan ha motsatt effekt så anv inte det. Olivolja har en för kraftig smak."

• Två döttrar och en son

"Skaka inte flaskan - rör ist ut pulvret med en lång sked. Annars kan luftbubblor bildas som kan hamna i tarmen." "Se till att barnet rapar efter den ätit. För en del barn tar det lång tid innan de gör det."

• Två döttrar och en son
    FruSen skrev 2013-06-28 19:45:50 följande:
    Windi, termometer, masserat, inte något te dock. Har tagit för givet att de är för små ännu.  Jag är inte orolig över mängden de bajsar, men då Astrid bajsar är det alltså rena korvar som kommer. Även Linnea har nu fått hårdare konsistens (?) i sitt bajs... Rapsolja använder vi, inte majsolja... Ska dock prova med lactolus först tror jag.  

Svagt ljummet sådant te på sked kan nog inte vara farligt.... Provat sådant bad oxå? Är det alltså sedan ni började med Minifom de blivit hårdare? Jobbigt när det ska bli så... :( Tycker bvc att det är okej med korvar också? Är det.okej med Lactulos säger bvc? Bra att veta för mig sen... Och Semper Bifidus ska.ni fortsätta med enl bvc? Hur små är de? Hoppas det löser sig snart - bokstavligt!
  • Två döttrar och en son
    FruSen skrev 2013-06-28 21:02:02 följande:
    Åååh, jaaaa! Äntligen, nu bajsar hon! Nu är det faktiskt hyffsat löst dessutom. (åh, förlåt för infon men det blir ju som en så viktig sak här i livet!) Har inte provat lactolus ännu, nu har hon dock enbart fått bifidus igår och idag. 

Grattis!! Vad himla skönt för er. Man blir ju så lätt orolig.. Tror du det är.tack.vare Semper Bifidus det kom igång.nu och var lösare?
  • Två döttrar och en son

1-2 ml Laktulos per 100 ml ersättning står det i lansdtingets rådgivning. Men man bör rådfråga bvc först.

• Två döttrar och en son
    TessTess93 skrev 2013-06-28 22:15:26 följande:
    Jag åt inga tabletter för brösten.. Och dom var spända i ca 1,5 vecka och jag hade inte ont eller nått och jag använde vanlig bh.. Eller aa jag åt ju värktabletter för att kunna gå.. så det tog ju kanske bort smärta.. Och nu efter 3 veckor så är dom hängiga å lite mjölk och ibland läcker det men dom blir inte spända.. Och jag fick jätte bra informations papper när jag var på BB

Så himåa skönt att du sluppit besvär! Är det bara tre veckor sen du fick barn? Grattis!! Jag skaffade en tajt sportbehå då jag läst att det ska vara bra att "linda" eller pressa ihop brösten på något sätt. Finns dock lite plats för lite större puppar kvar. Ska pula ner mina flectaloninlägg oxå bara så jag slipper stockningar. Och ibuprofen går jag alltid på nån vecka efter födsel för att slippa eftervärkar så det är.nog oxå bra. Fick du info om flaskmatning alltså eller om hur man gör med brösten då man inte ska amma? Trodde nästan sån info var förbjuden...
  • Två döttrar och en son

Vad anv ni för flaskor? Har köpt några Mam och en liten Esska men beställde 3-pack Dr Browns nu oxå. Har ju läst så mycket positivt om dem. Hittade Hipps ersättning på Konsum idag. Nån som gett den? Har era barn sugnapp? Vill att denna ska ha det. De tidigare tre har alla vägrat sugnapp... Tror jag väntade för länge med att låta dem prova första gången och så ammade jag dem alla helt i minst tre mån. Förresten läste om nåt.jag tror mycket på vid kolik... Att ge sockervatten. Inga mängder men så att de.lugnar sig och förhoppningsvis kommer till ro. Det ges ju vid smärta vid provtagningar så varför inte vid koliksmärta? Tydligen beprövat och effektivt.vid kolik. Ytterst lite räcker för att lugna.

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...