Tråden för oss som INTE ammar...
FruSen skrev 2013-07-05 00:10:34 följande:
Ååååh, jag blir fullsändigt TOKIG på Astrids mage! Hade det ju så bra, i fredags släppte det ju och det rejält! Därefter bajsade hon varje dag (!!) i ytterligare 3 dagar (fredag, lördag, söndag, måndag). Nu är det totalstopp igen.
Nu är jag helt säker - Det är den där jävla niferexen!! Vi provade nämligen att inte ge alls i några dagar och magen kom ju igång ganska fort! Började försiktigt med 1 droppe/dag som vi sedan ökade till 2. Nu har de fått 2 droppar/dag och det är stopp i magen för de båda! Och 2 droppar är ju bara hälften av vad de ska ha!
Jäkla skitniferex, jag hatar dom där dropparna!

Bvc menar att de ska ha dropparna och frågade om jag provat laktulos ännu som de föreslagit men då 1177 eller apoteket inte ville ge mig några doseringsanvisningar och jag inte fått några av bvc heller ville jag inte. Nu idag fick jag dock veta att de kan få 5 ml/dag. Bvc föreslog 2.5 ml två gånger/dag.
Och den där dyra bifidusen hjälper ju inte ett dugg, Astrid har fått enbart bifidus i flera dagar nu... Har även gett Linnea något mål bifidus då hon inte bajsat sedan i förrgår och då verkligen jättehårt! Vad har det gett - jo en massa magknip och två töser som lider av rejält magont istället- De får minifom också vilket gör det aningen lindrigare. Men de har fortfarande väldigt ont och verkar inte als må bra efter de ätit bifidus...