• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • MinFinaMinna

Har man kommunalt vatten så är det inte lika viktigt att koka vattnet. Har man egen brunn hade jag aldrig vågat att bara micra. Min plutt är 4mån och vi kokar fortfarande vattnet trots att vi har kommunalt.

• Tjolanta
    purple box skrev 2013-04-21 10:45:41 följande:
    Hur gammal är hon då Tjolanta? Min tjej på 8 månader käkar fortfarande 2-3 ersättningsmål/dygn. Ibland klämmer hon in en 90 flaska mellan målen :O

Asch hon är ju "bara" 5 månader, men med den här rasande farten så står det ju inte på förrens hon är tonåring! Jo än så kommer hon ju äta ersättning/välling ett tag till
  • annakarin75

Kokade vattnet tills sonen började äta gröt och dricka vatten till maten. Då kändes det ju lite onödigt. Han var ca 5,5 mån då.

• Tjolanta

Vi har också kommunalt vatten så jag kokar inte heller.. Bara när hon var någon månad gammal. Nu är hon 5mån Men då är jag noga med att sterilisera flaskor & nappar istället. Minst EN gång om dagen .. Kan koka då vi ska ta med vatten när vi åker någonstans så värmen ska hålla..

• purple box
    Tjolanta skrev 2013-04-21 20:38:56 följande:

Asch hon är ju "bara" 5 månader, men med den här rasande farten så står det ju inte på förrens hon är tonåring! Jo än så kommer hon ju äta ersättning/välling ett tag till
    Käkar hon välling också? Då ligger hon snäppet före min tjej ;)
  • Christi38

Jag har inte börjat med välling till min igår 5 mån gamla. Bara ersättning och en tesked majspotatispure om dagen :)

.

• Tjolanta
    purple box skrev 2013-04-21 21:31:15 följande:
    Käkar hon välling också? Då ligger hon snäppet före min tjej ;)

OJ! nej, nej.. Vi har inte börjat med välling ÄN än så länge klarar hon sej på ersättning, men kommer säkert äta välling när hon blir större
  • Tjolanta

Är det någon mer här som har coops vällingdoserare? När man har den liggandes på sidan i tex skötväskan så rinner ersättningen över till de andra facken så måtten stämmer inte? Ena facket var nästan tomt medan de andra var överfullt :-/

• johanna35

nu måste jag ju få lobba lite Skrattande yoomi funkar på välling också, även den tjockaste fullkornsvälling

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...