• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Tjolanta

Hej! Ja det gick bra idag. Hon hade ökat bra i vikt och längd ska ge henne messmör & plommon mm. å se om det lossnar. Hipp tänkte jag testa nät magen återställt sej. Kom på det i morse att de hade ersättning också

• FruFantomen

Freja hade lite problem med Nan Pro i början, men det har gått till sig. Jag har nu börjat bli sugen på att prova hipp då jag gillar ekologiskt men vet inte om jag skall börja trassla med att byta ersättning igen när det fungerar bra med Nan Pro.

• purple box

Funkar det hade jag inte bytt. Men har haft så mycket krångel men henne och ersättning att jag kräks bara av tanken på att byta.
    Nan har börjat med en ny ersättning, Comfortis. Framtagen för kolikbarn och liknande,

• MinFinaMinna

Tjolanta: har du testat med någon droppe rapsolja i ersättningen om du testar NAN PRO? Så blir hon kanske inte hård i magen.

• Madeleiiiine

Jag testade typ allt, rapsolja, windi, bifidus med det hjälpte inte. När hon väl bajsa (gick ca 3 dagar imellan) kom det ut en svart klutt, likt hård lera i konsistens och var lika stor som en tampong typ.

• Tjolanta

Nu har vi inte gett nan pro på hela dagen och gett henne messmör & plommonpure å extra vatten.. Man kan säga att det släppte rejält nu till kvällen SKÖNT! Tänker inte gå tillbaka till pro :-/

• Tjolanta
    Tjolanta skrev 2013-05-22 20:10:18 följande:
    Nu har vi inte gett nan pro på hela dagen och gett henne messmör & plommonpure å extra vatten.. Man kan säga att det släppte rejält nu till kvällen SKÖNT! Tänker inte gå tillbaka till pro :-/

Alltså, hon har ju såklart ätit nan ha till mat! Läste efter och det verkar som om hon levt på messmör, plommonpure och vatten! Haha
  • Tjolanta
    Saralito skrev 2013-05-21 21:38:24 följande:
    Imorgon har vi ÄNTLIGEN tid på barnmottagningen och ska väl förhoppningsvis få ut Althera på recept. När vi bytte till den fick vi ett helt nytt barn som belöning, men det har tagit en evinnerlig tid att få en tid för receptet.

Hoppas det har gått bra för er med mat och recept!
  • Saralito
    Tjolanta skrev 2013-05-22 20:12:55 följande:

Hoppas det har gått bra för er med mat och recept!
    YES! Nu har vi tolv burkar stående hemma i köket och möjlighet att hämta ut 24 till Skrattande. Sköterskan trodde för övrigt inte att det är en "riktig" allergi utan bara en känslig mage. Nu ska vi köra på med mjölkfritt tre månader till, sedan göra en provokation och se vad som händer.
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...