Inlägg från: Två döttrar och en son |Visa alla inlägg
  • Två döttrar och en son

Tråden för oss som INTE ammar...

Äsch lägg av.

Det är inte sämre att ge flaska!

Säger jag som ammar (väldigt liite dock) min trea som är två år och fem mån (om sex dgr) ännu.

MalinS skrev 2013-07-08 20:50:40 följande:
    Ja vi får nog köpa nr 2, det skadar ju inte att testa iallafall.

Ikväll har jag väldigt dåligt samvete för att amningen inte funkade, han ville aldrig ta bröstet så första månaden pumpade jag ut mjölk och gav på flaska och då funkade magen jätte bra. Men sen fick jag massa mjölkstockningar och mjölken sinade.

Det tär verkligen på en att se sin lilla ha så ont. 

• Två döttrar och en son

Men nu alltså inte ska amma nästa barn någonting alls!

Det blir som det blir.

Ibland ammar man och ibland ger man flaska!

Ibland går det ena eller det andra bra och ibland inte.

Inget ger någon garanti och vi har möjlighet att välja, eller tvingas.

Oavsett gör vi vad vi kan för våra barn!

Två döttrar och en son skrev 2013-07-08 21:40:27 följande:
    Äsch lägg av.

Det är inte sämre att ge flaska!

Säger jag som ammar (väldigt liite dock) min trea som är två år och fem mån (om sex dgr) ännu.

• Två döttrar och en son

Lider med er och era barn....

Kanske ska ni prova mjölkfri ersättning?
    Det kan ju vara att de inte tål komjölksproteinet och det ger ju ofta magont och förstoppning.
    Man kan köpa receptfritt på apotek och prova en burk,
    De är dyra men blir barnet bättre med mjölkfri ersättning så kan man få dem på recept billigt.
    De smakar inte alls lika gott för barnet som vanlig ersättning så man brukar få blanda i vanlij.eller vanligt socker i början.      

• Två döttrar och en son
    MalinS skrev 2013-07-10 14:50:37 följande:
    Min son fick så ont i magen att vi fick åka till akuten igår. Pratade med bvc på morgonen men hon tyckte bara vi skulle fortsätta som vanligt. På eftermiddagen fick han så ont att jag ringde till sjukvårdsupplysningen, hon ringde till en barnläkare som sa att vi måste åka in direkt och sa att bvc va knäppa som inte hade skickat iväg oss på morgonen. Nu har jag köpt nan ha som vi ska testa, hoppas på att det funkar bättre.

Usch vad hemskt.
    Vad sa de på akuten?
    Är han förstoppad?  
  • Två döttrar och en son
    MalinS skrev 2013-07-10 22:16:18 följande:

Han var förstoppad så han fick lavemang. Vi fick träffa en jätte bra läkare men medan vi var där hade dom skift byte så vi fick aldrig pratat klart med honom om hur vi skulle göra i fortsättningen, utan då kom det en annan läkare som inte visste någonting. Men han har fått Nan Ha hela dagen idag och så har vi skippat laktulosen. Han verkar redan må bättre och har bajsat 2 gånger.

I fortsättningen ska jag inte lyssna på bvc utan göra det jag känner är bäst. Jag hade kudde till honom när han föddes men då sa bvc att jag skulle ta bort den, nu är han platt i bakhuvudet så nu säger dom att jag ska ha kudde.

Det är ju bra att ha bvc om man känner sig osäker.
    Men i slutänden är det bästa att gå efter vad man själv känner är bäst av ren instinkt!  
  • Två döttrar och en son

Du menar till Malin? Verkar ju nästan vara Laktulosen som ställt till det riktigt för pojken... Säkert är Nan Ha skonsammare för magen än Nan Pro. Men skulle han ha utvecklat en protein eller laktosintolerans så måste han ha en helt mjölkfri ersättning från apotek, tex prova Semper Profylac. Eller om problemet är känslig mage, tarmar och förstoppning så är Nan Comfortis, BabySemp Lemolac eller BabySemp Bifidus (apotek) särskilt för kolik, koliksymtom, problem med matsmältning och förstoppning.

Airhostess skrev 2013-07-12 14:37:08 följande:
    Verkar Nan Ha passa honom/henne?

• Två döttrar och en son

Skriv i almanackan när hon bajsar!

FruSen skrev 2013-07-13 00:19:45 följande:
    Nej, det var nog i tisdags hon bajsade. ÅÅåh, gud så förvirrad man är när man har två

• Två döttrar och en son

Hon är kanske en sådan som bajsar sällan.

Är ju så individuellt och ffa när de får ersättning.

Om ni provar med bara Bifidus då utan Laktulos, eller mindre Laktulos?

Svårt att veta!

Vad får hon för ersättning de mål hon inte får Bifidus?

Vad äter andra flickan för ersättning?

De säger ju man inte bör byta ersättning för ofta eller fort heller...

FruSen skrev 2013-07-13 00:11:23 följande:
    Jag blir inte riktigt klok på allt detta.... Nu har töserna varit utan niferex i en vecka (lördag).

Fortfarande har inte magarna kommit igång lika bra som jag hade önskat. Astrid får nu semper bifidus i samtliga mål förutom två då hon får 2,5 ml laktulos. Hon bajsade igår och bajsade i måndags... Tycker det borde gett mer effekt ? Jag menar 5 ml lactulos PLUS bifidus bör ju göra att hon bajsar varje dag?? Eller? 

Kan det fortfarande vara trögt pga niferex trots att de inte ätit det på en vecka? 

Den andra tjejen, Linnea, bajsar åtminstone varannan dag, oftast varje... Hon får varken bifidus eller laktulos men hon har liksom inte haft lika jobbigt som Astrid....

Och bifidus+laktulos=magknip... Inte så skoj.

Funderar på att återigen testa nan pro eftersom det fungerade rätt bra när de åt det tidigare... 

• Två döttrar och en son

Hej!

Vad var er anledning att ni började med Nan Ha?

Vi ska ge det direkt från födseln pga att ett syskon var mjölkproteinallergisk, för att minska risken för samma för detta barn.

Tjolanta skrev 2013-07-13 06:47:17 följande:
    Nu var det ett tag sedan som jag kikade in i tråden. Kul att den lever vidare Tråkigt med era små bebisar och deras krångliga magar. Vi kör också nan ha till vår snart 8 månaders, men snart ska "riktiga" maten ta över, bara hon börjar tycka om den :-/ Hoppas att alla får en skön sommar med mycket bad & sol!

• Två döttrar och en son

Har ni pratat om ev allergi mot mjölk med BVC...?

Så svårt för er att veta bästa ersättningen + behandlingen för henne. :-/

FruSen skrev 2013-07-13 09:56:18 följande:
    Hon får nan comfortis två ggr/dag eftersom jag då har i laktulos. I bifidus är det ju redan laktulos

Har provat med enbart bifidus och det har inte gett någon effekt, skulle vara skönt att slippa ge det helt då det är dyrt och då jag inte märker så stor effekt...

Hade inte varit orolig över lite bajs om hon inte visat sådant missnöje, hon krystar och krystar och har ont men inget kommer :/ Och ersättningsbarn bör ju bajsa minst var tredje dag. 

Den andra tjejen äter också nan comfortis. Hon mådde bra (nästan bättre) på nan pro också.  

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...