• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Madeleiiiine

Ja givetvis skulle jag sluta då! Ja vi får se hur det går, tänkte övergå successivt!

På natten har jag färdiga flaskor med uppmåttat vatten och en vällingdoserare. Min tjej äter rumstemp så jag slipper gå upp å micra eller hålla på med termos å så :)

• Tjolanta

Vi blandade ersättning vid varje mål även på natten tills hon var kanske 5mån. Då gjorde vi färdig som vi bara värmde upp. Annars termos på natten med varmt vatten är toppen tips

• Två döttrar och en son

Jag tänker hälla pulver i flaskor, sen ha två termosar med varmt resp kallt vatten och hälla i så det blir blandat och bra temperatur.

• Coxia
    Två döttrar och en son skrev 2013-06-19 08:47:30 följande:
    Jag tänker hälla pulver i flaskor, sen ha två termosar med varmt resp kallt vatten och hälla i så det blir blandat och bra temperatur.
    Har du en ny modern termos håller den lätt ättemperatur i 6-8 timmar så man slipper ha 2.
  • prickigkatt

Jag hittar inte Nan HA 2, varit både på Willys och Ica Maxi. Köpte Nan Pro 2 istället för att prova och bytte 1/5 skopor mot Pro och i natt vaknade hon upp efter 4h och var jätteledsen och fes jättemycket.. Kan en skopa verkligen göra så stor skillnad eller kan det vara något annat? Vi har ju även börjat med smakportioner men det har vi ju hållit på med i snart 2 veckor.

• Emiii

Jag hade nog inte haft pulvret i flaskan innan vattnet, blir nog svårt att få till rätt vattenmängd och det är viktigt (speciellt för de minsta) att vattenmängden är rätt. Vällingdoserare är kanon och typ lika smidigt :)

• FruSen
    TessTess93 skrev 2013-06-18 23:14:44 följande:
    Hur gör ni på natten?
    Ställer ni er och gör ersättningen på natten eller har ni förberett innan?
    Nu har mina slutat äta på nätterna men jag hade mätt upp rätt mängd vatten i flaskor på kvällen, mätt upp rätt pulvermängd i en burk (typ vällingdoserare eller liknande) och då var det bara att hälla i pulvret och värma. I princip lika enkelt som att ha det färdigt  
  • Två döttrar och en son
    Emiii skrev 2013-06-19 10:43:00 följande:
    Jag hade nog inte haft pulvret i flaskan innan vattnet, blir nog svårt att få till rätt vattenmängd och det är viktigt (speciellt för de minsta) att vattenmängden är rätt. Vällingdoserare är kanon och typ lika smidigt :)

Ja okej det stämmer nog! Då ska jag köpa en vällingdoserare! Var köper jag en sån? Och så har jag en flaskisolerare som håller temperaturen upp till fyra tim. Kan man ha en helt färdig flaska med ers när barnet somnat på kvällen så behöver man bara ta frsm första flaskan. Eller? I isoleraren alltså.
  • Madeleiiiine

Nej det går inte, uppvärm mat ska brukad inom 2 Tim, börjar man måltiden är den 1tim. Vällingdoserare finns på Coop eller på nätet, typ lekmer.se

• Två döttrar och en son

Kom på det sen ja... Men då kan jag ha en flaska med vatten i rätt temp iaf och så hälla i uppmätt pulver från doseraren? Har beställt vällingdoserare med tre fack nu och flaskställ och flaskborste! Måste det absolut vara kokat vatten? Vad är det som gäller egentligen?? Och isfl hur länge?

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...