• Anonym (undra­r)
    Äldre 10 Jan 11:13
    22986 visningar
    52 svar
    52
    22986

    Hur ofta rakar ni under armarna, benen och mellan benen?

    Som rubriken lyder, hur ofta rakar ni er under armarna, benen och mellan benen?

    Jag blir tokig vad mitt hår växer snabbt, måste raka mig under armarna varje/varannan dag, benen var tredje dag och mellan benen varje/varannan dag. 

  • Svar på tråden Hur ofta rakar ni under armarna, benen och mellan benen?
  • Anonym (samma­)
    Äldre 10 Jan 11:14
    #1

    Jag får också stubb på mindre än en dag. Men jag struntar i att raka ibland, i alla fall på vintern. Hinner och hålla på med det jämt.

  • fläta
    Äldre 10 Jan 11:15
    #2

    Jag rakar benen en gång på sommaren, under armarna kanske två eller tre gånger per år om jag ska ha en klänning som är helt ärmlös. Underlivet rakar jag aldrig. 

  • Anonym
    Äldre 10 Jan 11:15
    #3

    Under armarna då och då, var 3- var 14 dag ungefär. Mellan benen eller på benen rakar jag aldrig, det blir så stickigt  

  • sextio­talist
    Äldre 10 Jan 11:16
    #4

    Under armarna, oftare under sommaren, mer sällan under vintern (kanske en gång i veckan)
    Benen, en gång i veckan under sommaren, har rejält med hår på underbenen, nästan inget ovanför knäet. På vintern vid behov, om jag skall på en fest med klänning eller så.
    Underlivet, bikinlinjen under sommaren, inget mer  

  • Äldre 10 Jan 11:19
    #5

    Jag äter mycket B5 så mitt hår växer som ogräs.
    Under armarna varannan dag, ibland epilerar jag för att det ska växa långsammare. Benen epilerar jag när jag orkar, ingen som behöver se mina lurviga ben på vintern ändå. Underlivet rakar jag aldrig.

  • Elin 885
    Äldre 10 Jan 11:21
    #6

    så ofta jag känner för det ;).
    under armarna ca varannan dag, ben, kön och armar ca var tredje dag. är inte helrakad på könet.,

  • Anonym (Amand­a)
    Äldre 10 Jan 11:22
    #7

    Under armarna ung. varannan dag.
    Benen var 2-5 dag, varannan på sommaren (rakar alltid längs med håren numera och då växer det snabbare men jag slipper stickig stubb).
    Underlivet rakas varje fredag så att hon är len och fin inför helgen så att man kan mysa ordentligt med sambon Det hinner växa ca 2 mm lagom till nästa rakning fredagen efter.
    Bikinilinjen vaxas när det behövs.

  • Anonym (samma­)
    Äldre 10 Jan 11:24
    #8
    Anonym (Amanda) skrev 2013-01-10 11:22:36 följande:
    Under armarna ung. varannan dag.
    Benen var 2-5 dag, varannan på sommaren (rakar alltid längs med håren numera och då växer det snabbare men jag slipper stickig stubb).
    Underlivet rakas varje fredag så att hon är len och fin inför helgen så att man kan mysa ordentligt med sambon Det hinner växa ca 2 mm lagom till nästa rakning fredagen efter.
    Bikinilinjen vaxas när det behövs.

    Så du rakar benen uppifrån och ner? Kanske är ett bra tips.

    Då växer inte ditt könshår så fort...=) Här tror jag det blir 2 mm på ett par dagar.
  • Anonym
    Äldre 10 Jan 11:25
    #9

    Jag har väldigt klen och ljus behåring på kroppen. Vanligen rakar jag armhålor, ben och kön en gång i veckan. På sommaren kan det bli oftare.

  • Anonym
    Äldre 10 Jan 11:25
    #10

    Under armarna: 2 ggr vecka.
    Benen: 1 gg vecka
    Mellan benen: Inte alls.
    Bikinilinjen: varannan vecka.

Svar på tråden Hur ofta rakar ni under armarna, benen och mellan benen?