• Tom Araya

Hjälp, jag äcklas av min killes mage! :-(

Är ni gifta har du väl kunnat påverka hans vanor i stor utsträckning så varför klaga förts nu?

• Tom Araya
    Anonym (frun) skrev 2013-01-14 11:41:26 följande:
    Hur då? Vi lagar ganska nyttig mat och han äter inte så mycket onyttigt heller, men ska jag säga att han inte får ta en till portion eller...? Det förstör ju stämningen på en myskväll ganska rejält. Jag har ju gett vinkar om att han inte bör bli så mycke större under åren men han säger nu att han har uppfattat det som att jag gillat killar som inte är så muskulösa och att han därför tränat mindre vilket lett till att han gått upp ännu mer i vikt... suck.
    Ser du inte själv felet? Jag hjälper dig genom att understryka raderna. Var rak och tydlig istället.
  • Tom Araya
    Anonym (frun) skrev 2013-01-15 18:28:28 följande:
    Heh. Jag är långt från vältränad själv men jag är ändå smal Har liksom varken muskler eller fett. Jag har ju förklarat för min kille nu atr jag inte alls har ngt emot muskler och att han gärna får vara vältränad ;) Men han kommer som inte iväg och tränar... han är med i en sportklubb som eg har träningar tre ggr/v men han går aldrig på dem. Igår sade han att han skulle gå idag men idag så verkar det inte som att han kommer gå. Det är allt från att han är trött, han har för mycket jobb att göra, han vill spendera mer tid med mig etc...
    Föreslå att en del av ert umgänge ska bestå av motion, det kan vara enkla saker som en långpromenad, cykeltur, besök på simhallen, utöva någon sport tillsammans (golf, tennis, badminton, squash e.t.c.), belöna det med het sex efter duschen (är också bra motion, om än i regel för kortvarig för att ha någon större verkan som träning).
    Gör något som förbränner kalorier minst varannan dag.
    För mig som också är överviktig skulle sådant betyda väldigt mycket.
  • Tom Araya
    Anonym (frun) skrev 2013-01-15 19:39:39 följande:
    Det går tyvärr inte för vi har småbarn som inte kan lämnas ensamna. Det svåra med het sex är ju just det tråden handlar om... Min kille hade säkert velat ha sex varje dag och sagt att det bränner ju också kalorier om jag velat...

Flera av aktiviteterna jag föreslog är ju faktiskt inte omöjliga med små barn med.
  • Tom Araya
    Anonym (frun) skrev 2013-01-18 16:26:16 följande:
    Vårt barn har en utvecklingsstörning och fungerar inte riktigt som andra barn, men tack ändå
    Det förklarar en del av saken om barnet är lite större. Promenader med en barnvagn går väl utmärkt.
Svar på tråden Hjälp, jag äcklas av min killes mage! :-(