• Anonym (frun)

Hjälp, jag äcklas av min killes mage! :-(

När vi gifte oss så var min kille smal och snygg. Han är fortfarande snygg men han är inte längre smal. Långsamt har han gått upp mer och mer i vikt och nu har han ett BMI på 27 ungefär. Det som jag äcklas av är att han har en sk ölmage. Den är stor och ser liksom uppsvälld ut Kräks

Detta är så jobbigt, jag älskar honom och han är så fin i övrigt och allt är jättebra mellan oss men när vi ska ha sex ser jag hans mage och mår illa.

Min pappa har en stor ölmage, jag tror att det kan vara problemet, att han liksom påminner om min pappa på magen. Jag har alltid ogillat när killar har stora magar.

Han har ju andra fysiska småfel här och där också som lite dålig hy etc och det stör mig inte alls. Börjar tro att jag har fobi mot stora magar eller ngt.

Vad ska jag göra? Jag vill ju att vi ska kunna ha sex utan att jag får panik av hans mage liksom. Det är ju jätteelakt och jag känner mig så ytlig... men när jag ser den eller känner den mot min kropp så får jag verkligen panikkänslor, det är som att en spindel skulle krypa på mig eller ngt.

Hjälp!! Min kille vill själv gå ner i vikt men jag tror att om det ens går kommer det att ta jättelång tid för han går ner tre kg... upp tre kg... osv. Han har inga bra matrutiner och svårt att hålla sig till rutiner i allmänhet och börjar han med ngn diet så håller han bara ut i typ max två veckor. Dessutom vill han gärna ha sex under tiden... vi kan ju inte undvika sex tills han blir smal. Hur älskad kommer han att känna sig då liksom?

• Svar på tråden Hjälp, jag äcklas av min killes mage! :-(
  • Anonym (farligt)

För män är det väl det farligaste när de får kulmage, att fettet sätter sig och bäddar in organen.

• Flowerflower

Det ser jag hos många av mina killkompisar, magen har verkligen vuxit hos några och det ser inte kul ut. Det tråkiga är att de flesta skämtar bort det och vänder på det och frågar när jag ska få lite pondus på magen och att jag måste börja lära mig att äta ordentligt.. Saken är ju den att jag har spelat fotboll och motionerat hela mitt liv bl.a. för att undvika att bli tjock, är 40+ och har lite magrutor.. Vad vill jag ha sagt med det? -Jo, Skicka ut gubben att motionera! Strunta i massa olika dieter, ät sunt, ut och gå!

• Terese 047

min man har gått upp massa sen vi träffades, han hade ingen mage då, det har han nu. en kula. Jag älskar honom lika mycket som då, nej mer, jag älskar den karln mer och mer.. invändigt är han densamma.. trist att du känner sp !

• Anonym (L)

Vi har lite samma problem hemma. Inte så att jag inte vill ha sex längre, men det är ju ohälsosamt med den stora magen... och besvärligt med skjortor och även sex...  Har ätit nyttigare, och försökt få in motion, och han har tappat vikt... men inte från magen. Resten av kroppen blir allt benigare, men magen är lika stor. Vi kan ju skämta lite om det, men egentligen är det ju väldigt frustrerande. Hur gör man??? 

• Lindsey Egot the only one

Jag har också samma problem men det är inte min mans mage utan min egna. Och jag har inte kraft och ork att göra något åt det. Fysisk träning ökar min kroniska smärta och banta orkar jag inte. Det är bara att släcka lampan och be till Gud att magen inte är ivägen.

• Gung Ho
    Flowerflower skrev 2013-01-13 15:02:07 följande:
    Det ser jag hos många av mina killkompisar, magen har verkligen vuxit hos några och det ser inte kul ut. Det tråkiga är att de flesta skämtar bort det och vänder på det och frågar när jag ska få lite pondus på magen och att jag måste börja lära mig att äta ordentligt.. Saken är ju den att jag har spelat fotboll och motionerat hela mitt liv bl.a. för att undvika att bli tjock, är 40+ och har lite magrutor.. Vad vill jag ha sagt med det? -Jo, Skicka ut gubben att motionera! Strunta i massa olika dieter, ät sunt, ut och gå!
    Man vänder på det, skämtar om det och kallar det 'pondus' för att man inte har ork att ta tag i det samtidigt som det är 'jobbigt' att prata om.
  • Anonym (frun)
    Terese 047 skrev 2013-01-13 15:07:02 följande:
    min man har gått upp massa sen vi träffades, han hade ingen mage då, det har han nu. en kula. Jag älskar honom lika mycket som då, nej mer, jag älskar den karln mer och mer.. invändigt är han densamma.. trist att du känner sp !
    Jo fast jag älskar ju honom lika mycket eller mer jag med, så vi skiljer oss inte där.
  • nyttmedelande
    Anonym (frun) skrev 2013-01-13 13:29:07 följande:
    ... Och det som nästan känns värst: hur ska jag göra tills han börjar gå ner, med sex och så? Jag blir verkligen äcklad, på samma sätt som att han skulle ha en stor spindel på magen :-/ Igår ville han ha sex men jag skyllde på att jag var för trött men sanningen var att jag inte kunde bli våt för att jag inte kunde sluta tänka på magen
    Jag tror att du behöver vara ärlig och uppriktig mot honom. Berätta för honom hur du upplever det. Men gör det empatiskt och kärleksfullt. Säg att du längtar efter att ha sex med honom men att det inte fungerar för dig när han har den storleken på magen som han har nu.

Försök få det till ett gemensamt projekt för er. Det får inte bli så att han slängs ut i kylan ensam. Risken är att han tar på sig offerkoftan och vandrar åt andra hållet. Det måste bli ett projekt som har en hägring som lockar, han får en snyggare och mer hälsosam kropp och ni kommer ha sex igen.
  • Anonym (Vältränad)

Har samma problem! Min fru var så vacker och slank när vi träffades, men nu tio år senare och två barn födda hänger det slappt både här och där. Brösten är inte alls lika härliga utan ett par hängande klumpar, celluliter på på lår och rumpa och till och med nacken börjar bli fet. Kan absolut inte ha sex med henne, själv tränar jag 2 timmar varje dag för att hålla mig i trim  Vad skall jag göra?

• nyttmedelande
    Anonym (Vältränad) skrev 2013-01-13 23:36:47 följande:
    Har samma problem! Min fru var så vacker och slank när vi träffades, men nu tio år senare och två barn födda hänger det slappt både här och där. Brösten är inte alls lika härliga utan ett par hängande klumpar, celluliter på på lår och rumpa och till och med nacken börjar bli fet. Kan absolut inte ha sex med henne, själv tränar jag 2 timmar varje dag för att hålla mig i trim  Vad skall jag göra?
    Har du försökt att träna tillsammans med henne?
Svar på tråden Hjälp, jag äcklas av min killes mage! :-(