• Julia97Holmgren

    Älskade mina biologiska föräldrar verkligen mig?

    Jag har alltid varit orolig om dom gjorde det, dom hade en "sjukdom" som gjorde det svårare för dom att ta hand om ett litet barn. Det känns som om dom var egoister och tänkte bara på sig själv och deras droger. Jag har alltid varit orolig och det gör mig bara mer och mer ledsen om jag tänker "att dom inte älskade mig". Det känns som om dom inte alls hade planer på att skaffa barn... dom var 20 år när jag föddes. Men enligt mig tycker jag att det är för tidigt att skaffa barn i den åldern. Jag blir också ledsen när jag tänker " tänk om dom hade valt abort istället".Fattar inte riktigt det här: jag pratade med kuratorn på skolan och jag frågade henne om mina biologiska föräldrar älskade mig och hon svarade att dom gjorde det annars hade dom gjort abort. Men jag förstår inte hur man kan älska ett ofött barn när man inte ens känner det eller nåt liknande. undrar också om dom älskade jag när jag var nyfödd. Blir ledsen om jag ligger i sängen och det dyker upp såna tankar. Låg inatt och försökte sova när det kom upp en tanke i huvudet som fick som mig att gråta jätte mycket inombords. låg och tänkte om min biologiska mamma blev lycklig när hon fick veta att hon var gravid. Samma sak tänkte jag om min biologiska pappa hur han kände sig då han fick reda på att hon var gravid, om han blev lycklig eller glad. Det jag tänker på mest är att eftersom jag var inte planerad att dom inte alls blev glada eller jätte lyckliga när min biologiska mamma var med barn, och det får mig att börja gråta. Jag går in på mer och mer känslosamma funderingar eller tankar som får mig och gråta mer och mer när jag försöker sova. Hoppas att dom blev lyckliga när dom fick veta att dom väntade barn.


     


    Snälla HJÄLP mig Någon med mina svåra frågor..

  • Svar på tråden Älskade mina biologiska föräldrar verkligen mig?
  • TessaLove

    Du känner ju som du känner.
    Jag är adopterad och har alltid varit glad att jag varit älskad av mina föräldrar. Mina biologiska känns som det kvittar, de tänker jag aldrig på!
    Har du haft en normal uppväxt? Hur gammal är du nu?

  • TessaLove

    Men känner du inte dig älskad av dina föräldrar nu?
    Man får ta tillvara på det man har. Inte det man skulle haft, för det var inte meningen att det skulle vara ditt liv.

  • TessaLove

    Sen vill jag inte låta som en gammal tant men...i din ålder så känner man så mycket. Vill hitta en egen identitet och en egen historia. Du har din egen historia men den kanske du ska ta som en alternativ början...bara början, utan fortsättning.

  • emisode

    Hej Julia,
    det är klart att din mamma älskade dig! Alla kvinnor älskar sina barn redan i magen. Jag vet jag har fött 4 barn och haft 2 missfall.
    Det är något som händer när man blir med barn. Det är ett liv som gåva och vi kvinnor känner det mycket intensivt och en del känner redan innan det vuxit till sig att barnet finns där och innan man ens fattar att man är med barn.

    Det är mystiskt men så är det och jag tror inte dina föräldrar var annorlunda. Sedan kan olika omständigheter göra att man måste ge bort barnet eller att 'logistiken' inte fungerar runt alltihop, men du kan vara säker på att de var lyckliga när de fick veta och när du föddes.

    Sedan kan myndigheter och andra orsaker ta beslut som mamman inte kan styra - men ett är säkert: ingen kvinna vill mista sitt barn innerst inne.
    Kram fr en tant

  • Julia97Holmgren
    emisode skrev 2013-05-25 00:08:15 följande:
    Hej Julia,

    det är klart att din mamma älskade dig! Alla kvinnor älskar sina barn redan i magen. Jag vet jag har fött 4 barn och haft 2 missfall.

    Det är något som händer när man blir med barn. Det är ett liv som gåva och vi kvinnor känner det mycket intensivt och en del känner redan innan det vuxit till sig att barnet finns där och innan man ens fattar att man är med barn.

    Det är mystiskt men så är det och jag tror inte dina föräldrar var annorlunda. Sedan kan olika omständigheter göra att man måste ge bort barnet eller att 'logistiken' inte fungerar runt alltihop, men du kan vara säker på att de var lyckliga när de fick veta och när du föddes.

    Sedan kan myndigheter och andra orsaker ta beslut som mamman inte kan styra - men ett är säkert: ingen kvinna vill mista sitt barn innerst inne.

    Kram fr en tant



    Okej.. men jag har en massa andra funderingar om mina biologiska föräldrar och vissa saker gör så att jag börjar gråta även mitt i natten..
Svar på tråden Älskade mina biologiska föräldrar verkligen mig?