• Aileen Allannah

Bästa krämen för små torrisar?

Suck. Stora ungens torra hud är tillbaka. Smörjer vi med Miniderm gallskriker han och huden blir knallröd och vi får duscha av honom, så det är uteslutet. Men vi måste smörja honom med något, det är lite eksem inblandat också. Sjukvården insisterar på Miniderm och påstår att man inte kan få den reaktionen av den, vilket jag vet att fler fått.

Så, jag tar gärna emot era bästa tips på krämer och salvor som hjälper. Jag tycker om konsistensen på Miniderm, inte för kladdigt och lätt att smörja in.. Ceridal fungerar bra, men är för kladdig att böka med. Tips, tack!

• Svar på tråden Bästa krämen för små torrisar?
  • Flickan och kråkan

Miniderm är helt värdelös. Vården rekommenderar den huvudsakligen för att mankan få den på recept om jag förstått det rätt. Vår BVC-sköterska var tydlig med att den kan svida.

Locabase repair är den bästa vi hittat hittills. Den är mycket kladdigare eftersom den är fetare än miniderm, men ack så bra

• La Lola

Locobase

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • cina78
    Flickan och kråkan skrev 2013-01-11 21:52:04 följande:
    Miniderm är helt värdelös. Vården rekommenderar den huvudsakligen för att mankan få den på recept om jag förstått det rätt. Vår BVC-sköterska var tydlig med att den kan svida.

Locabase repair är den bästa vi hittat hittills. Den är mycket kladdigare eftersom den är fetare än miniderm, men ack så bra
    Håller med om Locobase, den är riktigt bra! 
  • La Lola
    Flickan och kråkan skrev 2013-01-11 21:52:04 följande:

Håller med.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • fortsätt paddla

Locobase :)Den är väldigt fet och kan kännas lite kladdig men gör verkligen skillnad.

• Queenie70

Har en extremtorris. Det som funkat bäst är faktiskt att omedelbart efter duschen när han fortfarande är blöt smeta in honom i vanlig babyolja och sen badda av med handduken. Inga krämer fungerar särskilt bra, de som funkar mot torrheten orsakar antingen sveda eller klåda.

• Aileen Allannah

Locobase har vi provat, jag tyckte den var sjukt svår att smeta ut, men i övrigt var den bra. Också tog ju tuben slut på två sekunder? Men har ni tips på hur man lättast smörjer in med den? Behöver smörja in en hel tvååring, förutom handflator och fotsulor typ... :S Och hur kan man förebygga den torra huden? Vi duschar och badar honom sällan, och har alltid olja efteråt.

• Queenie70

Locobase fick min röda knottror av tyvärr.

• Aileen Allannah
    Queenie70 skrev 2013-01-11 21:57:54 följande:
    Har en extremtorris. Det som funkat bäst är faktiskt att omedelbart efter duschen när han fortfarande är blöt smeta in honom i vanlig babyolja och sen badda av med handduken. Inga krämer fungerar särskilt bra, de som funkar mot torrheten orsakar antingen sveda eller klåda.
    Precis! Det är så vi gör, men det hjälper inte längre. :S
Svar på tråden Bästa krämen för små torrisar?