Anonym (ar) skrev 2013-10-25 20:57:09 följande:
Men du skrev ju att du HADE det som tonåring och att finnarna försvinner med åren. Jag tror att du bara vill göra reklam för dermarollern eller så är du hudterapeut. Eller båda.
Det var då det började, och värst var det mellan 15-25. Hade finnar till över 30 och har enstaka problem idag. För de flesta minskar de med åren -varför märka ord och vara aggressiv?? Varför skulle jag göra reklam för dermaroller, har ens ej provat men vet att det hjälper.
Är inte terapeut, varför tror du mig inte när jag skriver att min pojkvän fått SVÅRA kroniska besvär av Roaccutan????
Allla är så j-a misstänksamma här på FL, och tror jämt man är ute efter nåt annat än att hjälpa. Här kommer en berättelse från en tjej som åt Roaccutan. Hon kanske oxå är terapeut som vill sälja nåt??

Hej! Jag läser kommentarerna ibland och reagerar på att en del tycker att Roaccotan är ett bra sätt att bli av med acne, medicinen är till för de som inte blir av med sin acne på vanliga lite enklare sätt och mediciner. Det är dock inte alltid Roaccotan funkar! Och i vissa fall kan medicinen ge riktigt svåra biverkningar. Jag var en av dem som blev drabbade, min hy är idag fin men det var ingen rolig tid. Läkarna informerar inte om biverkningarna speciellt bra då de inte riktigt vet vad som kan vara biverkningar eller inte. Roaccotan är ett läkemedel på licens i Sverige. De normalaste biverkningarna är torrhet, främst i ansiktet, mina läppar torkade ihop och jag kunde inte ens kyssa min pojkvän då det gjorde så fruktansvärt ont. Depression är en annan biverkning som är ytterst vanlig och det finns många fall i andra länder där medicinen används mer som många tagit sitt liv, just för att medicinen gör att man blir deprimerad. Utan förklaring.
Dessa är de vanligaste biverkningarna, jag drabbades av något så märkligt att mina leder inte fungerade, jag kunde knappt gå, absolut inte i någon snabbare takt! Jag låg till sängs under nästan hela min behandling som varade i 9 månader! Min medicinering var inte speciellt hög, jag drabbades även av torrhet i slemhinnorna, näsan bland annat, vilket gjorde att det inte var så skönt om någon kom åt den. Men de mest jobbigaste var att även jag blev torr nertill och inte kunde ha sex. Låter kanske inte så farligt men det tog 2 år efter avslutad behandling innan jag kunde ha sex igen utan att de gjorde så pass ont att jag grät. Det var inte heller någon, inte läkare inte gyn som kunde förklara vad som skulle kunna hjälpa.
Medicinen är inget att leka med och läkarna vet inte vilka biverkningar som just du kan drabbas av.
Jag vill bara att ni som funderar på denna medicin ska tänka till, den är enbart till för de med ytters svår acne och inte kan stå ut. Acne gör oftast ont och de finns flera olika varianter av acne. Min acne bestod av bölder under huden (finnar) de var inte många som ens la märke till dem men jag kunde inte röra vid mitt ansikte eller sova på sidan för de var en fruknasvärd smärta.
http://blondinbella.se/2009/07/det-anda-som-funkar-pa-mig/