• joffan

    vanligt med negativt graviditetstest fast man är gravid?

    Svar från andra skulle hjälpa nu. Äter p-piller men har missat flera piller. I början på december. Här fått. Känner mig gravid, men graviditetstesten visar negativt. Vet inte exakt när jag ska ha mens, har väldigt oregelbunden mens ca.var 3:e månad. Besvär jag har/haft: Blev hungrigare, men får abstinens efter apelsinjuice. Blivit extremt trött på dagtid, lediga dagar kan jag sova över ett halvt dygn, svårt att somna på kvällarna. Seg i huvudet och känner mig psykiskt utmattat. Blir tjockare runt magen och större bröst men resten av kroppen blir smalare. Mer flytningar, hade vita förr men nu är dom genomskinliga, och slemmiga och det är mycket. Var illamående men inte lika mycket nu. Känns som en luftboll i storlek som en apelsin som rör sig i magen. Mest vid naveln, men även i navelhöjd fast på höger sida av magen. Känns som om jag har mensverk till och från sedan 1,5 vecka sedan. Bubblar mycket inne i magen. Lätt irriterad och har lätt till att gråta. Haft två blödningar för någon vecka sedan men det var i samband med toabesök sen var det borta. Blivit mycket törstigare av mig. Vid några tillfällen haft en smak av mentholtuggumi, plast och metall i munnen, några timmar i sträck och sen känns konsistensen i mun konstig. Inte lika social, är gärna hemma själv (jag är annars väldigt social) Vad ska jag göra? Tips? Har försökt fixa tid till ultraljud men får ingen tid för dom säger att graviditetstesten är pålitliga. Förr har jag litat på dom men inte nu längre då jag har besvär dagligen.

  • Svar på tråden vanligt med negativt graviditetstest fast man är gravid?
  • Juste

    Du bör vara i v.10 ungefär om du hade äl och missade dina p.piller i början på dec. Tror inte det borde kunnda vara några frågetecken. Men, eftersom du känner dig osäker...

    Gå till vårdcentralen och be dem göra ett gravtest. Det gör dem gratis och du behöver inte svara på några konstiga frågor. Då kan dem säga om du är gravid eller inte.       

  • XcsM
    joffan skrev 2013-01-21 02:49:39 följande:
    Svar från andra skulle hjälpa nu. Äter p-piller men har missat flera piller. I början på december. Här fått. Känner mig gravid, men graviditetstesten visar negativt. Vet inte exakt när jag ska ha mens, har väldigt oregelbunden mens ca.var 3:e månad. Besvär jag har/haft: Blev hungrigare, men får abstinens efter apelsinjuice. Blivit extremt trött på dagtid, lediga dagar kan jag sova över ett halvt dygn, svårt att somna på kvällarna. Seg i huvudet och känner mig psykiskt utmattat. Blir tjockare runt magen och större bröst men resten av kroppen blir smalare. Mer flytningar, hade vita förr men nu är dom genomskinliga, och slemmiga och det är mycket. Var illamående men inte lika mycket nu. Känns som en luftboll i storlek som en apelsin som rör sig i magen. Mest vid naveln, men även i navelhöjd fast på höger sida av magen. Känns som om jag har mensverk till och från sedan 1,5 vecka sedan. Bubblar mycket inne i magen. Lätt irriterad och har lätt till att gråta. Haft två blödningar för någon vecka sedan men det var i samband med toabesök sen var det borta. Blivit mycket törstigare av mig. Vid några tillfällen haft en smak av mentholtuggumi, plast och metall i munnen, några timmar i sträck och sen känns konsistensen i mun konstig. Inte lika social, är gärna hemma själv (jag är annars väldigt social) Vad ska jag göra? Tips? Har försökt fixa tid till ultraljud men får ingen tid för dom säger att graviditetstesten är pålitliga. Förr har jag litat på dom men inte nu längre då jag har besvär dagligen.
    Du låter gravid i mina öron. Flera av de sakerna du upplever upplevde jag också i början.
    Har läst en del trådar här där vissa kvinnor inte fått positivt grav.test förrän i v12-13.
    Jag hade kontaktat MVC och sagt som det är. Att du har massor med symptom som tyder på graviditet men att testen visar negativt. Säg sen att det börjar bli jobbigt att gå runt och vara osäker och att du vill komma in för ett test. Då tar de blodprov på dig och du kommer få veta säkert hur det ligger till.
    Om de tjaffsar så stå på dig bara  
  • pluvdo
    Juste skrev 2013-01-28 15:04:08 följande:
    Du bör vara i v.10 ungefär om du hade äl och missade dina p.piller i början på dec. Tror inte det borde kunnda vara några frågetecken. Men, eftersom du känner dig osäker...

    Gå till vårdcentralen och be dem göra ett gravtest. Det gör dem gratis och du behöver inte svara på några konstiga frågor. Då kan dem säga om du är gravid eller inte.       
    Åtminstone här som jag bor så kan man inte graviditetstesta sig på vårdcentralen utan måste gå till en mödravårdscentral.
  • pluvdo

    Jag har också en del symptom på graviditet, men eftersom jag haft dem inför mensen i tre månader nu (inklusive känslan av att det är någonting i magen och så) så börjar jag misstänka en cysta eller något eftersom det, på vad jag läst att döma, kan ge liknande symptom.

  • silhuett

    Jag hade oskyddat sex några dagar innan ägglossningen och min mens har också blivit konstig. Den är inte helt utebliven, men i princip (några droppar blod dagligen). Testet visar negativt fastän jag är på fjärde dagen efter att miniblödningarna började.

    Har sedan två-tre dagar innan beräknad mens varit sjuuukt trött om dagarna och kvällarna, och har även jag haft väldigt svårt att somna när jag väl försöker. Känner ofta konstiga smaker i munnen och uppfattar lukter tydligare. Känner ofta blod-/metallukt av någon anledning Obestämd

    Jag är väldigt förvirrad då min mens aldrig har strulat förut. Brukar ha riklig mens som kommer prick var 25:e dag. Nu började första blödningen på dag 27.

  • zeinababdo1

    hej har gjort två gravidetstest en på morgonen en på kvällen men det är negativt men jag tror att jag är gravid vad tror ni?

  • Tack01

    Hej! Jag hade oskyddat sex samma dag som jag hade ägglossning, och bara några dagar efter det kände jag mig helt annorlunda och det är så än.. Ena stunden är jag jätte varm och sen andra stunden är jag kall och bara skakar, jag går på toa och kissar mycket oftare än innan (även på natten kan jag vakna flera gånger, och har aldrig vaknat på natten och behövt gå på toa innan), Och mitt i allt detta fick jag min mens, vet inte säkert om det ens var mens då den kom 8 dagar för tidigt och var inte likt mens, och den brukar alltid vara i tid.. jag ringde rådgivningen och frågade om jag kan vara gravid även om jag fått mens och dom sa att jag skulle testa mig (det hade inte gått två veckor än då så jag väntade) - och då fick jag ännu mer "biverkningar" eller va jag ska kalla det: jag har ständigt ont i huvudet, mår illa (oftast på morgonen när jag vaknar), jag kan vara yr och ha svårt att ställa mig upp så fort jag vaknar eller så, magen är lite svullen och ryggen gör ont, fast bara på vänster sida.. Brösten är lite hårdare och större men dom ömmar inte så mycket, jag har tjockare flytningar också.. Jag trodde och TROR att jag är gravid, men jag testade mig när det hade gått två veckor och det visade negativt (även om jag kaaaanske såg ett svagt streck till)... Och nu undrar jag om jag borde testa mig igen om ett tag? Kan testet ha visat fel? Kan jag vara gravid ändå? :) letat runt och läst mycket nu i två veckor, och har läst många som haft som mig.. Men vill endå fråga er som kan! Jag är endast 16 år och detta är min första graviditet isånnafall så är nervös! Oerhört tacksam för svar! :)

  • Flis03

    Äter p-piller missat några ggr med några timmar , tog gravtest men visar negativt , känner mig trött på dagtid sover jätte mycket fastän jag sover på natten .. Ibland har jag svårt att sova kan vara vaken ska natten .. Är törstig hela tiden , skulle ha haft min mens 10 maj men den har inte kommit ännu , känner mig konstig i kroppen ( som att något inte stämmer) . Min puls ökar så fort jag gör något . Tack för svar !

  • Behöver svar

    Hej! Jag har en fråga... Jag har inte haft mens sen i februari 2014, och den har ännu inte kommit? Jag går inte på några preventivmedel eller så.

    Jag har varit vid ungdomsmottagningen, barnmorska och även köpt egna graviditetstest. Alla visar negativt. Jag har väldigt ont i min ländrygg. Jag har mensvärk, men de kommer inge mens. Jag har kräkts, och jag e väldigt sugen på knäckemacka hela tiden!? Även att jag e kissnödig konstant nästan. Vad ska jag göra? Jag e väldigt tacksam för svar! Tack på förhand! :)

Svar på tråden vanligt med negativt graviditetstest fast man är gravid?