Denise87 skrev 2013-01-30 17:37:35 följande:
Men herregud är du på riktigt?
Nej men det finns inget som stödjer det du påstår i den texten, har jag lämnat denna text som källa? Nej det va du som tog upp denna text. Tror du att du plocka ut några stycken och dra en slutsats i en fråga som inte ens tas upp i den texten.
INGEN har rätt att neka en vårdnadshavare att hämta sitt barn oavsett vilkens vecka det är detta är ett stort problem för vissa föräldrar då dagispersonal inte ens får neka en ickeboendeförälder att hämta barnet om föräldern så är full och drogpåverkad. Dem får snällt lämna ut barnet och ringa polisen för att dem har aldrig rätt att neka en vårdnadshavare såvida det inte finns domstolsbeslut på det.
Läs hela föräldrabalken vet jag.
att du har kontakt med en advokat som säger hur du ska uppföra dig för att inte ligga illa till i en tvist säger ju bara att du vet vad din advokat tycker att du ska göra, ingenting om dina juridiska kunskaper vilka verkar vara noll. Ring upp din advokat och fråga om det finns något lagligt stöd i att neka en vårdnadshavare att hämta sitt barn!
I princip allt du insinuerar förutsätter att det finns ett domstolsbeslut dvs att det finns något att bryta mot och det verkar det inte finnas då hade ts antagligen haft andra att kontakta än socialjouren tex advokat, familjerätten.
jag tror inte ens att förskolepersonal FÅR lämna ut barnet om de ser att den som vill hämta är full eller drogperkad.
Skolan har ju regler de måste följa de också.
Det är fulltmöjligt att de ringer socialen istället för att lämna ut barnet.
Det handlar i så fall inte att neka, utan om barnets bästa.
Vem en som lämnade ut barnet till den andra föräldern och denna förlder blv socutredd varför denna lämnade ut barnet till den andra på den andras tid då denna var full eller drogpåverkad.
och det var skolan som anmälde till soc.
Så när det gäller detta kan det finnas mycket strikta regler inom skolan.
vad har du för erfarenhet av detta själv då?
varför jag har kontakt med advokat.. som kompis, kollega, gallam barnkamrat eller skolkamrat eller annat har du inte med att göra, det varför har inte med tråden att göra.
varifrån har du dina juridiska kunskaper?