• Lindis77

Kräm till "finnliknande" utslag i ansiktet?

Hej

Båda mina små (1 och 2 år) har "finnliknande" eller röda små knottror lite på kroppen o på kinderna. Smörjer efter tips från bvc med minoderm och locobase men tycker nästan att det blir fulare utslag iallafall i ansiktet av dom.

Fler små med liknande utslag? Vilka krämer använder Ni?

• Svar på tråden Kräm till "finnliknande" utslag i ansiktet?
  • skogsvitter

Min erfarenhet är att det brukar bli värre av dessa krämer så därför brukar jag avråda från dem.
    Men vad som fungerar beror ju på varför de har prickar? Är det torr hud? Eller är det någon slags allergisk reaktion? Förstår inte riktigt vad det är för något.

Vi har smörjt med weledas produkter, wind and weather främst i ansiktet samt deras mjukgörande body cream på övriga ställen. Utöver det har vi använt vanlig olja ibland, tex olivolja eller rapsolja att smörja med vid behov. Det har fungerat jättebra, ingen av dem har några större problem med torra hudutslag längre.

• Lindis77

Nej inga allergier, kanske jag borde nämnt. Båda är förövrigt riktiga torrisar nu på vintern så torr hud plus dessa små knottror. Weledas har jag inte provat, tack för tipset =)

• skogsvitter

Ok, weleda är kanon för vintertorrisar, så det kommer säkert fungera mycket bättre!

Jag har förövrigt börjat använda weleda till mig själv också, jag blir också vintertorr, framförallt händer och ansikte. Men sedan jag började regelbundet med deras produkter har det blivit mycket bättre!

Svar på tråden Kräm till "finnliknande" utslag i ansiktet?