• fjonkelina

Umgänge/pengar, hjälp mig förstå!

Hon ska stå för kostnader runt barnet på sina egna dagar,inget du ska ställa upp med. Du kan ringa f-kassan och höra vilka regler som gäller för avdrag på underhållet för då gäller ett visst antal dagar. å drar dom ca 33kr om dagen på underhållet. Så då får mamman betala lite mindre OM hon nu betalar in till f-kassan. En del struntar i det och får en stooor skuld istället. Du ska absolut inte ge henne kontanta pengar.

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.....................................
  • fjonkelina
    Anonym (Hjälp) skrev 2013-01-27 21:38:05 följande:
    Ok Tack!

Ne hon kan inte betala in något alls vad jag vet. (hon skötte sig illa, tog "dåliga" saker, har förlorat lägenheten och nu strular soc och fk för henne tydligen)

ja men hon är lika vuxen som du och får ta reda på sig själv. Du har ansvaret för ert barn och ska inte alls stå till hennes förfogande ekonomiskt. Om hon inget boende har nu så hur ser den biten ut när hon har ert barn? Själv tycker jag att det låter lite instabilt med en umgängesförälder som saknar bostad och inkomst.
  • fjonkelina

Är du en sådan där snäll kille som inte kan säga ifrån? Självklart ska hon stå på egna ben och inte på dina. Du har väl fullt upp att klara dig själv med ett barn om du inte har det så fett.

Om hon vill ha skjuts så kan väl det vara okej....om hon betalar för sig. Det kostar att äga en bil och att köra den. Man får inget gratis i livet om man inte ger något tillbaka. Det kanske är bättre om ni har så lite kontakt som möjligt,bara sådant som rör barnet? Du kan inte hjälpa henne,hon måste hjälpa sig själv.

Låter mer som att hon strular till det för sig i livet och ngn måste hon ta konsekvenserna för det. Hur gammal är hon egentligen? 

• fjonkelina

Är hon drogfri idag?

Svar på tråden Umgänge/pengar, hjälp mig förstå!