I väntan på att sambon blir redo
Vill dela med mig av ett annorlunda sätt att diskutera detta med att skaffa barn med sin partner. Jag gjorde nämligen klart för min man (dåvarande pojkvän sedan 2veckor tillbaka) när vi träffades att jag ansåg att om man efter 5 års förhållande var osäker på giftermål eller barn så var det nog inte rätt person man var tillsammans med. Att leva i förnekelse i 10 år och sen börja leta efter den "rätta" skulle aldrig vara min melodi. Vi är nu gifta och väntar barn. Han har sagt i efterhand att det jag sa i början av förhållandet fick honom att tänka till och fundera över hur han såg sin framtid. Han tyckte det var skönt att jag delade med mig av mina åsikter i ett tidigt skede men att jag sen inte nämnde det igen utan lät honom tänka/ känna efter själv. Efter ca 3 år kom hans längtan efter barn men min dröjde 6 år. Har uppfattningen att de flesta gör tvärt om och håller tyst om barnlängtan och sedan efter X antal år börjar tjata, köpa hem bebiskläder mm. Tror rent allmänt att det är svårt att inte verka tjatig när man börjar längta efter barn. Tänk på detta då många män reagerar med att "fly" när de känner sig pressade. En killkompis lämnade sin tjej sedan 4 år tillbaka när hon började tjata och köpa bebissaker. Han angav inte detta som anledning utan sa att han upplevde att hon blivit helt psyco av barnlängtan. En sån ville han inte skaffa barn med även om han fortfarande var/är kär i henne. Tror det hade kunnat sluta annorlunda om hon inte tjatat hål i huvudet på honom...