Inlägg från: Frida Ø |Visa alla inlägg
  • Frida Ø

Får jag inte åka på semester?

Hej! Jag är just nu föräldraledig och ska börja jobba om två månader. Jag och mitt barns pappa bor inte ihop. Nu vill jag åka iväg cirka tio dagar, men pappan vägrar mig att ta med barnet eftersom det bryter mot överenskommelsen om umgänget vi har (två dagar). Han vill inte heller ha barnet hos sig eftersom vi inte har någon barnomsorg ännu och han jobbar. Kan han neka mig att åka även om jag säger att barnet för min del får vara hos honom?

• Svar på tråden Får jag inte åka på semester?
  • Frida Ø

Barnet är 1 år.
    Att åka 8 dagar spelar ingen roll, detta är två utspridda eftermiddagar det handlar om (3 h/tillfälle).

Åker isåfall natten efter hans helg och kommer hem morgonen till hans nästa, så jag anpassar det ändå så gott det går.

• Frida Ø

Ja, han vill bara jävlas.
    Vi har kontakt med familjerätten som ska fastställa ett avtal ang pappans umgänge då han ända sedan separationen har struntat i att dyka upp på tiderna vi bestämt.

• Frida Ø

Han har ju fortfarande kvar rätten om umgänget även om jag har ensam vårdnad?

• Frida Ø

Jag blir så irriterad för han kan strunta i att dyka upp när han vill och ändå blir det inget eftersom vi inte har en dom på det, men skulle jag göra detsamma blir det ett jävla liv.

Svar på tråden Får jag inte åka på semester?