• char

    Ska det verkligen vara så här?

    Idag är/skulle jag vara i v8+4 .Har fått gjort 3 ultraljud ett i vecka 6+4 andra i v 7+2 och tredje i v8+1. Alla enligt mina beräkningar.
    Vid det första sa dom att dom inte såg nått utan en grå hinna eller nå men att jag va gravid men mycket tidigare än vad jag trodde,
    Det andra sa dom att jag va i ca v5-6 eller att graviditeten avstannat. 
    Och nu i förrgår när jag gjorde mitt tredje så sa det va ett missfall och att själva fostret va som i vecka 6+1 men livmodern va mycket större än att vara i vecka 6. Dom sa att troligtvis så hade graviditeten avstannat för ca 2 veckor sen och livmodern fortsatt att växa. Va lite i chock så jag ställde inte så mycket frågor. Kroppen skulle få sköta missfallet själv och jag ska tillbaka på tisdag och har det inte kommit igång då så skulle jag få tabletter som skyndade på det.

    Men det jag inte fattar är att hon sa att fostret slutade att växa i v 6 för två veckor sen, men jag gjorde ett ultraljud för mindre än två veckor sen och då såg dom ju inget alls.?!?!

    Tror som hon att det är ett missfall men jag förstår inte hur dom räknar?!?!

    Känner mig fortfarande jätte gravid med ett hemskt illamående, ömma bröst, kissar ofta m.m, när slutar det? Ska det inte avta så fort graviditeten avslutats även om inte kroppen stött ut det?

    Har inge ont i magen och inga blödningar. Hur länge ska det ta?  Eftersom enligt dom så slutade ju fostret att utvecklas för 2 veckor sen?!
  • Svar på tråden Ska det verkligen vara så här?
  • Höghus

    Det kan ta lång tid. Vissa MA upptäcks ju inte förrän vid RUL.

  • min Ella

    Den sista graviditeten du berättar om var precis som min första. Jag gjorde ultraljud i vecka 9 och då var embryot stort som i vecka 6 fastän livmodern växte. Eller om det var hinnsäcken. Sen fick jag ta blodprov samma dag och ett till några dagar senare för att se om kroppen fattat att embryot dött. Det hade den och två veckor efter ultraljud, alltså när jag skulle vara i vecka 11 kom det ut. Det tog alltså 5 veckor. Jag hade som du också gravidsymptom kvar. De försvann inte ens efter att embryot stötts ut. Så det kan ta sin tid. Tyvärr.
    Min andra graviditet avslutades antagligen ganska snart efter befruktningen, men upptäcktes inte förrän i vecka 8 på ultraljud, så då blev det skrapning den gången.

    Att de inte såg nått på ultraljudet innan du fick ditt tråkiga besked är nog inte så konstigt egentligen eftersom det är rätt tidigt och lätt att missa att det finns något där. Av den anledningen ska nog vi göra ultraljudet senare nästa gång, typ vecka 11 för att vara säker på att man inte ska missa något. 

  • partouze

    Tycker dom borde kolla en gång extra. Såg ett avsnitt på kalla fakta dör dom beslutade ett missfall fast barnet levde så hon tog utdrivande tabletter men barnet överlevde trotsallt

Svar på tråden Ska det verkligen vara så här?