• Pillans01

    Ledsen..

    Jag vet svaret på det jag kommer ställa nu men jag vill ändå bara höra vad ni andra skulle ha gjort och om ni kan ge mig tips på vad jag kan göra. Jag mår fruktansvärt dåligt av min livssituation just nu. Jag har träffat en kille som har själv två barn. I somras flyttade jag in till honom med min dotter. Och nu i Januari bytte vi skola på min dotter så att hon skulle komma närmare och få det lättare med vänner och så. Mer och mer visar det sig att han inte alls är snäll varken mot mig eller min dotter. Mig själv kan jag överleva men när han beter sig illa mot min dotter svider det i hjärtat.. Han klagar jämt på hur hon är, sätter alltid hans barn före henne, så att det märks för henne tydligt. Visst mitt barn är överenergisk och har svårt att lyssna så hon kan bli vääääldigt jobbig. Han har sagt till mig ordagrant att jag inte kan tvinga han att tycka om henne. Han har skrikit högt, tack och lov inte framför henne men framför sina egna barn att hon förstör för hela familjen. Att det är hennes fel att det är bråkigt. Idag så pekade han fuck You åt henne när hon inte lyssnade på honom. Detta är bara några saker som har hänt.. Jag vet vad ni tycker, jag hör det ju själv men snälla hjälp mig. Det är inte lätt när man fortfarande tycker om nån som visar sig vara såhär.. Det är extra jobbigt att ha lämnat mycket för att vara med honom. Nu vet jag inte, kanske är jag rädd för att bli ensam igen.. Men jag vet ju att det fortfarande finns känslor kvar. Vad hade ni gjort i det här läget? Snälla skriv inte bara, lämna! För jag vet men det är inte lätt..

  • Svar på tråden Ledsen..
  • Majken

    Vad vill du att man ska svara då? Bit ihop och låt honom fortsätta kränka både dig och dottern?? Näee du har, i egenskap av att vara mamma, ett ANSVAR att se till att din dotter slipper utsättas för sån behandling!!

    Krävs det att du måste lämna honom för att uppnå detta - ja då är det isåfall det du ska göra!

    Annars får ju prata med honom och påtala att du inte accepterar hans sätt... Man kan inte tvingas älska nån annans barn, men ska man bo ihop så krävs faktiskt respekt och såklart nån form av ömsesidigt gillande från både han och dotterns sida!

    Välj inte en man framför din dotter, du kommer bita dig i svansen...

  • Marlean

    Om du vet att du ska lämna denna omogna man som pekar finger åt barn så hoppas jag du även gör det. Tyvärr kanske det låter hårt, men så är det. Ditt barn förtjänar en bättre uppväxt och du förtjänar ett bättre liv än så.

    Ni förtjänar båda att vara lyckliga, inte bara ibland.  

  • Erkens mamma

    Om du har pratat med honom för att försöka få honom att förstå men det inte har blivit någon skillnad så finns det inte mycket annat att råda dig till än att tänka på ditt barns bästa.

    Du vet ju detta det är ingen nyhet. Sluta stoppa huvudet i sanden och var ansvarsfull förälder till din dotter.  

Svar på tråden Ledsen..