• OppositeYou

    Har du vaccinerat dig mot infuensa 2012/2013?

    Helt ovetenskaplig undersökning, men jag är intresserad av era funderingar kring influensavaccinering.
    Varför väljer du att inte vaccinera dig?
    Varför väljer du att vaccinera dig?


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du vaccinerat dig mot infuensa 2012/2013?
  • La Lola

    Nix, jag har aldrig vaccinerat mig mot nåt sånt.

    Jag tillhör ingen riskgrupp och är inte orolig.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • sasso78

    Nej, ska inte vaccinera mig. Sista jag vaccinerade mig var mot svininfluensan för några år sedan men då var jag gravid och fick rådet att vaccinera mig.

  • Pimpinellan

    Har vaccinerat mig en gång via jobbet-89 och en gång typ -99 gratis också. Får så oerhört sällan influensa,kanske vart 10.e år max.

  • Mrs Green

    Nej, på mitt förra jobb kom det en tjej och vaccinerade alla som ville och då gjorde jag det varje år. Nu blir det inte av när jag måste gå iväg (och betala) själv, det känns inte tillräckligt viktigt.

  • Gladskit

    Jag har aldrig åkt på den årliga influensan och därför avstår vi. Känns inte som att vi tillhör någon riskgrupp heller.

  • Margaux

    Ja, i 2009 och nu i vinter. Dessvärre hann den inte verka helt ut så jag fick en mild versjon men resten av familjen blev helt utslagen så det var bättre än inget.......
    Jag är både gravid och har astma(båda gångerna) så jag följde bara rekommendationer. 

  • hannis

    Nej! Jag är gravid och vill inte riskera något. Jag vaccinerade mig 2009 och ångrade det efteråt.

  • zumba

    Man kan betala för den o då får man ta utan att man tillhör riskgruppen !

    Ja jag tar varje år då jag har sjukdomsbild bakåt i tiden som kan påverka mig vid influensan !

  • OppositeYou
    hannis skrev 2013-02-06 18:30:37 följande:
    Nej! Jag är gravid och vill inte riskera något. Jag vaccinerade mig 2009 och ångrade det efteråt.
    Varför ångrade du dig?
  • BrödernaBus

    Skulle väl egentligen ha gjort det då jag tillhör riskgruppen men nu är det lite för sent - hade influensan för 1½ vecka sen...

  • IsDimma

    Ja! Det räcker gott med att jag har haft ungefär en miljon bihåleinflammationer dom senaste tre åren. Jag behöver inte influensan också!


    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • videofotografen

    Nej, jag kommer inte att vaccinera mig

    Vintern/våren 2002 blev jag smittad av duvor och fick en väldigt smittsam sjukdom som heter Papegojsjukan och som bl a gör att man får dubbelsidig lunginflammation, uttorkning, hög feber mm så jag blev inlagd på sluten infektionsavdelning på sjukhus.

    Detta har fått som följd att jag "kanske" är immun mot många virus- o infektioner. Har ex varken haft någon förkylning eller influensa sedan dess - våren 2002. Så jag håller tummarna. Är dessutom garanterat immun mot Toxoplasmavirus eftersom jag under många år haft katter men som jag vet kan vara en fara för havande kvinnor och deras foster.   Gråter

  • stickkontakt

    Nej, vilket jag ångrar bittert. Har varit sjuk i snart två veckor, nu mår jag äntligen bättre men är fortfarande förlamande trött. När jag började tillfriskna åkte 2-åringen på det. Jag tänkte vaccinera mig men det blev inte av. Hade jag fått tummen ur hade jag sluppit flunsan och dessutom hade jag inte smittat barnet. Nästa vinter tänker jag vaccinera mig, det här var inte roligt.

  • The Doctor

    Nej, det kommer jag inte och har så heller aldrig gjort.


    Vi ärver inte jorden från våra föräldrar utan vi lånar den av våra barn.
Svar på tråden Har du vaccinerat dig mot infuensa 2012/2013?