• Anonym

    Varför blir jag elak mot snälla killar jag dejtar?

    Jag dejtar en kille nu som är världens snällaste, lite mesig och ganska osäker i sig själv. Jag ska fylla 25 och han 32. Rätt ofta kommer jag på mig själv att jag upfattas som elak när jag är med honom. Det hoppar ut små grodor ur munnen på mig och jag blir kaxig. Jag är absolut ingen elak person egentligen och jag skäms över det här beteendet. Jag vill ju ha en snäll kille? Men kanske inte för snäll? När jag var tillsammans med mitt ex var det annorlunda, jag kände mig alltid underlägsen och tofflade som fan för honom. Då var det mer han som var den kaxiga och jag den supersnälla. Är det inte konstigt?

  • Svar på tråden Varför blir jag elak mot snälla killar jag dejtar?
  • Anonym (?)
    Familjefaren skrev 2020-01-17 07:44:10 följande:

    Du är kanske van att dejta mer tuffa killar. Så du upplever att den här killen är för mesig. Så du känner undermedvetet ett förakt för hans svaghet, vilket gör att du markerar dominans.


    Kändes det värt att öppna upp en 7 år gammal tråd för det där?
  • Familjefaren
    Anonym (?) skrev 2020-01-17 07:48:34 följande:
    Kändes det värt att öppna upp en 7 år gammal tråd för det där?
    Ja fett värt det!
  • Fisklever

    Har också det problemet.

    Jag tror att vi kvinnor vill ha en man som är "nice, with an edge", alltså en snäll kille MEN med en liten gnutta elakhet också.

    Han kan retas, vara lite sarkastisk, kan säga ifrån och vågar vara ärlig mot dig samtidigt som han har ett gott hjärta, verkligen bryr sig om dig och kan vara kärleksfull också.

    En kille som bara är det ena eller andra blir inte bra.

  • Anonym ("Snäll kille")
    Fisklever skrev 2020-01-17 08:20:17 följande:

    Har också det problemet.

    Jag tror att vi kvinnor vill ha en man som är "nice, with an edge", alltså en snäll kille MEN med en liten gnutta elakhet också.

    Han kan retas, vara lite sarkastisk, kan säga ifrån och vågar vara ärlig mot dig samtidigt som han har ett gott hjärta, verkligen bryr sig om dig och kan vara kärleksfull också.

    En kille som bara är det ena eller andra blir inte bra.


    Det är bra att du är ärlig och skriver precis som du känner. Vi "snälla killar" blir ofta anklagade för att vi enbart är snälla för att vi vill ligga eller ha förhållande. Jag kan inte tala för alla "snälla killar," men jag är snäll och respektfull mot både män och kvinnor för att jag vill vara det. För att jag tror det gynnar alla om man är det. Jag beter mig respektfullt mot män också, och jag är inte bög. Men visst skulle vi behöva tuffa till oss lite när det behövs, utan att vi behöver bli badboys eller fuckboys. 
  • lazlo09
    Anonym skrev 2013-02-08 02:20:33 följande:

    Jag dejtar en kille nu som är världens snällaste, lite mesig och ganska osäker i sig själv. Jag ska fylla 25 och han 32. Rätt ofta kommer jag på mig själv att jag upfattas som elak när jag är med honom. Det hoppar ut små grodor ur munnen på mig och jag blir kaxig. Jag är absolut ingen elak person egentligen och jag skäms över det här beteendet. Jag vill ju ha en snäll kille? Men kanske inte för snäll? När jag var tillsammans med mitt ex var det annorlunda, jag kände mig alltid underlägsen och tofflade som fan för honom. Då var det mer han som var den kaxiga och jag den supersnälla. Är det inte konstigt?


    Du är som alla kvinnor, du säger och tror att du vill ha en snäll kille men det vill du egentligen inte. Du vill ha en man som objektivt sett behandlar dig lite dåligt då och då, som ser dig som mindre viktig än honom.
  • lazlo09

    Kvinnor vet inte vad dom vill. Dom säger att dom vill ha en snäll, omtänksam och ömsint man. Men dom tröttnar och lämnar en sådan man.

    Mannen dom egentligen vill ha fast dom inte inser det själva är en man som är manlig. Som dom har respekt för och kan se upp till. Som kan peka med hela handen och säga "SÅ här är det och SÅ här gör vi".

    En sådan man, om han dessutom tar dom lite väl hårt i sängen då och då, det är en man som kommer att bli gosad och gullad med från kvinnans sida. Hon kommer aldrig lämna honom.

    En modern man måste motstå frestelsen att bli ömsint och snäll när han blir kär i en tjej. För vill ha behålla henne så måste han till viss del behandla henne sämre än hans hjärta säger åt honom att göra.

    Han kan vara snäll och ömsint ibland, men är han det alltid så drar tjejen.

  • Anonym (runningfree)
    Anonym (bränd) skrev 2013-02-08 06:26:38 följande:

    För mig har det varit att jag inte visste hur en snäll man var, jag visste bara hur arga, elaka män var (min pappa var sån) så när någon älskade mig, visade mig respekt kunde jag inte visa dem respekt för jag trodde inte att jag var värd det. Det har tagit mig åratal av terapi för att komma över och än idag har jag svårt att tro och känna att snälla, kärleksfulla män är för mig. Jag har varit riktigt elak mot vissa killar som varit så snälla med mig, jag har inte kunnat ta åt mig det alls och gjort illa en hel del killar under åren. 


    Det bästa är när killen känner att tjejen är trasig och inte uppskattar honom. Då vänder han om och springer för livet.
  • Fisklever
    Anonym ("Snäll kille") skrev 2020-01-17 08:30:05 följande:

    Det är bra att du är ärlig och skriver precis som du känner. Vi "snälla killar" blir ofta anklagade för att vi enbart är snälla för att vi vill ligga eller ha förhållande. Jag kan inte tala för alla "snälla killar," men jag är snäll och respektfull mot både män och kvinnor för att jag vill vara det. För att jag tror det gynnar alla om man är det. Jag beter mig respektfullt mot män också, och jag är inte bög. Men visst skulle vi behöva tuffa till oss lite när det behövs, utan att vi behöver bli badboys eller fuckboys. 


    Ja, precis. Det gynnar alla tror jag att man har i grunden respekt för alla människor.

    Sen måste man även våga säga ifrån till sin partner ifall man tycker något är fel och inte vara rädd för konflikten.

    Vi tycker visst om snälla killar, men inte MESIGA. Som sagt, våga säga ifrån till din tjej om du inte håller med henne.
  • Anonym (Bögen)
    Fisklever skrev 2020-01-17 09:37:45 följande:
    Ja, precis. Det gynnar alla tror jag att man har i grunden respekt för alla människor.

    Sen måste man även våga säga ifrån till sin partner ifall man tycker något är fel och inte vara rädd för konflikten.

    Vi tycker visst om snälla killar, men inte MESIGA. Som sagt, våga säga ifrån till din tjej om du inte håller med henne.
    Jag håller inte med. Det handlar inte om mesighet när killen vill visa sin kärlek och anpassa sig till kvinnan han är förälskad i. Däremot vill kvinnor att män precis som lazlo09 skriver ha en man som är dominant på rätt sätt. 

    Jag är själv bög och kunde tidigare bli helt perplex när mina vissa av mina kvinnliga vänner gnäller och kritiserar sina män bara för att de är snälla eller att de anpassar sig efter deras vilja. Det är först nu som jag insett att det måste vara mycket svårt för män att veta hur man ska vara för att göra sin respektive nöjd, om nu kvinnan vill ha en dominant man.  

    Kvinnor som du som inte gillar "mesiga killar" borde göra slut och sluta vara elaka och föraktfulla mot de män som bara älskar er. Sluta vara med de män som drar fram era  negativa sidor. Och nej det gäller givetvis inte majoriteten av alla kvinnor men det är inte en ovanlig företeelse. 
  • Anonym (runningfree)

    Såna tjejer har man träffat. Som vill ha lite drama, drar igång gräl bara för att hon vill ha lite action, får inte bli tråkigt.
    Jag brukar säga till såna tjejer att det är bara hon träffar en annan typ av kille, som passar henne bättre.
    Sen tror de tjejerna att man vill lyssna på vad hemska de manliga killarna hon träffar är, hur illa hon blir behandlad, får ingen respekt, buu och snyft.
    Newsflash: Nej, sånt vill inte vi snälla killar höra. Vi vill att ni lämnar oss ifred. Så vi kan träffa de snälla tjejerna, som gillar snälla, romantiska killar.

Svar på tråden Varför blir jag elak mot snälla killar jag dejtar?