• Äldre 11 Feb 10:25
    4032 visningar
    15 svar
    15
    4032

    Sterila kvaddar

    Någon som har erfarenheter av denna metoden?

  • Svar på tråden Sterila kvaddar
  • Äldre 11 Feb 10:50
    #1

    Jag tog det vid min förlossning för hörde det va så bra. Men jag gör aldrig om det igen.
    Gjorde så jävla ont. Som tusen getingstick på magen och tyckte det inte tog bort smärtan. Tar ju bort att tänka på den riktiga smärtan ett litet tag men istället tänkte man ju på smärtan som kvaddarna gav en

  • Äldre 11 Feb 22:47
    #2

    Gjorde det och aldrig aldrig mer. Tog det för att jag hade mycket smärta i ryggen men fy sjutton det var inte värt det.

  • Äldre 13 Feb 00:15
    #3

    Samma för mig, den smärtan gjorde ondast under hela förlossningen...

  • Äldre 13 Feb 01:58
    #4

    Det var i stort sett den enda smärtlindring jag hade under min förlossning. Tyckte det fungerade hur bra som helst! Det gjorde ont att få dem, men det var det helt klart värt. Jag tog måånga så att de skulle lindra ordentligt och fick "fylla på" efter några timmar. Jag var väldigt bestämd sen innan att EDA inte var något alternativ och det var det heller aldrig. Kan varmt rekommendera sterila kvaddlar!

  • Äldre 21 Feb 19:28
    #5

    Jag tog sterilla kvaddlar.
    Själva nålstick är inte fara..ungefär som man tar blodprov på finger.
    Men när vätskan kom då gjorde det JÄVLA ONT! men sen kände jag inte av värkar så det funkar.

    Lycka till med förlossningen!

  • Äldre 21 Feb 19:30
    #6

    ja de gjorde ont, men inte överdrivet ont när dem stack, emn dessvärre hjälpte de inget!

  • Äldre 23 Feb 17:20
    #7

    Jag provade men de fick sluta halvvägs för den smärtan var värre än smärtan jag ville bedöva! Kommer inte se det som ett alternativ vid min förlossning nu...

  • Äldre 23 Feb 17:22
    #8

    Gjorde inte ont att ta men hjälpte inte heller särskilt bra.

  • Äldre 26 Feb 19:38
    #9

    Jag tycker inte att de gjorde särskilt ont att ta men de hjälpte mig ingenting.

  • Äldre 13 Mar 19:39
    #10

    Jätte bra smärtlindring!! Men ont som in i helvete när dom sprutar in det, verkligen bränner!!!

  • Äldre 17 Mar 23:25
    #11

    Har haft det med båda mina barn och kommer använda det nu med nummer tre oxå. Visst gör det ont att få men dom hjälper!! Har fått både i ryggen och magen. Kan faktiskt rekomendera!

  • Äldre 18 Mar 06:36
    #12

    Jag hade sist - visst gjorde de ont att ta men inte värre än ett getingstick - men precis som man upplever värkarna olika upplever man säkert smärtan att ta dem olika också.
    Tyvärr hjälpte inte mina ett dugg, det vanligaste är att man har värksmärtor i rygg/mage, och det är även där man "sätter" kvaddlarna.
    De hjälper nämligen enbart i området där de sätts. Då jag inte hade ont i vare sig rygg eller mage utan enbart mitt mellan benen kunde de inte sätta dem där de behövdes, men jag tog i magen "bara för att".
    Vet inte om det hör ihop men när jag hade foglossning hade jag inte ont i ryggen heller, utan bara mellan benen..

  • Äldre 1 May 21:59
    #14

    Jag tog sterila kvaddlar. Hur bra som helst! de sved i kanske 10 sekunder när de gett dem men sen försvann all värk där jag hade ont! så funkade hur bra som helst! :) Klarade mig på dem och lustgas genom min förlossning :)

  • Äldre 23 Jun 14:23
    #15

    Jag har tagit kvaddlar under båda mina förlossningar och tänker ta igen nu tredje gången. De har lagt kvaddlarna under en värk och det svider ju en del men det tar ändå bort fokus från själva värken och sen har jag blivit så skönt bortdomnad i området där kvaddlarna lagts. Första gången tog jag i magen då det gjorde mest ont där, andra gången var det mest ryggen som gjorde ont och min barnmorska gillade nog att lägga kvaddlar och la massor i ryggen på mig - så skönt!

Svar på tråden Sterila kvaddar