• Anonym (Kaffedraken)

    Lämna någon man älskar..

    Hej! Min sambo och jag har varit tillsammans snart 9 år, inte friktionsfritt men efter ett par kriser blev vår kärlek och förhållande oerhört stark. Men för ett tag sedan anklagade en syster min sambo för övergrepp.. Jag åkte ifrån min sambo och ville såklart veta allt om detta; vad som hänt och hur. Varför mitt liv skulle rivas i stycken pga dem. Men hon som riktat anklagelsen ville inte prata, min sambo kommer inte ihåg att nått hänt de hade båda konsumerat för mycket alkohol. Jag hade fått höra detta via en annan äldre syster som nu tydligen bestämde vem som skulle prata med vem och när... detta väckte såklart känslor i hela familjen. På en dag visste alla vad som hänt, även min närmaste vän.Kändes som att stå med byxorna nere inför alla att rota i mitt liv.. jag fick inga svar.. och tankarna började snurra. Min syster hade bott hos oss en period då vi hade en stor kris förhållandet. Hon hade haft ett lite för gott öga till min sambo, gjorde opassande närmanden och kunde sitta timmar och tala förtroligt med honom( notera att hon tystnade så fort jag kom i närheten.) hon betedde sig minst sagt promiskuöst med arbetskamrater och andra ( hon jobbade under mig) och talade om sex som nån jag aldrig hört förr! I anklagelsen hon riktat har hon sagt att han talat om sex på ett sätt som gjort henne illa till mods, gjort närmanden mm och just den här kvällen hamnade de i vår säng. Hur vete gudarna men det var tydligen irrelevant. Jag menar inte att min sambo är oskyldig på nått sätt, men min intuition säger att det är en hund begraven.. det har gått ett bra tag nu och resten av min familj ser min sambo som våldtäktsman, att jag måste lämna honom etc. Det vore det rätta förmodligen men jag känner mig så lurad och arg, inte bara på min sambo utan också min syster, och allra mest mig själv.."om jag bara.." jag har stannat med min sambo, även om min familj är emot det, min syster har fortfarande inte kontaktat mig. Jag ringde en gång, men vi pratade inte om det som hänt men hon skickade ett sms efteråt att vi inte kan ha nån relation om jag inte lämnar honom. Jag vet inte om det är separationsångest jag har eller vad det är, men det känns som att det vore lättare om jag bara försvann. I deras ögon har jag svikit dem, (och det kan jag väl hålla med om) men det blev så konstigt allt när inga svar kunde ges! Vad ska jag göra?? Hur ska jag kunna gå vidare med mitt liv? Hur sjukt det än låter älskar jag honom fortfarande, och sörjer det hårda slitet förhållandet kostat... om jag går vidare hur ska jag kunna umgås med min syster igen, någonsin? Det blev långt det här trots att jag sammanfattat så gott det går, snälla hjälp mig!

  • Svar på tråden Lämna någon man älskar..
  • Anonym (Kaffedraken)
    arianne03 skrev 2013-02-12 16:53:54 följande:
    Vad säger din sambo har hänt?

    Han kan inte komma ihåg att nått hänt- de sov trodde han. Hon kom över en helg till oss när jag inte skulle vara hemma med föreändningen att hon skulle träffa vänner; det gjorde hon aldrig utan hon blev kvar hemma hos oss; min sambo ringde och berättade detta och att han kunde bjuda ut henne på ett par drinkar på"vårt" ställe. Sen ringde han igen när de gick hem ochdärefter ska de ha suttit i köket och pratat etc och tömt en hel låda vin. Sen vet han inte . Påstår han..
  • Anonym (Kaffedraken)

    Om inte din syster ens kan berätta vad som hänt tycker inte jag att du ska behöva lämna honom om du nu inte vill förstås!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (ledsen) skrev 2013-02-12 16:44:14 följande:
    ....min sambo kommer inte ihåg attnått hänt de hade båda konsumerat för mycket alkohol. .....

    ...... I anklagelsen hon riktat har hon sagt att han talat om sex på ett sätt som gjort henne illa till mods, gjort närmanden mm och just den här kvällen hamnade de i vår säng. Hur vete gudarna men det var tydligen irrelevant. .......

    Vad ska jag göra?? Hur ska jag kunna gå vidare med mitt liv? Hur sjukt det än låter älskar jag honom fortfarande, och sörjer det hårda slitet förhållandet kostat... om jag går vidare hur ska jag kunna umgås med min syster igen, någonsin?.....
    Om din syster anser hon blev valdtagen ska hon ju polisanmala, och sa gar ni vidare darifran. Att din sambo ska vara "skyldig tills han bevisat motsatsen" och bli domd av omgivningen utan "rattegang" ar inte ratt. Forlat din sambo om du kan - oavsett anledingen de hamnade i sang, och kan inte din syster umgas med er maste det ju vara upp till henne. Vill hon ha rattvisa ska hon anmala, inte engagera hela din familj i ett privat korstag mot din sambo. Kan du forlata din syster ocksa, gor det, men har hon en hund begraven kommer hon knapapst att vilja ga dig till motes. Blev hon verkligen valdtagen kunde hon vagra traffa din sambo, men att inte vilja ha en relation med dig om du inte gor som hon sager i sitt privata korstag ar absurt och (tycker jag) visar pa annat, som t ex att hon hellre skuldbelagger honom helt an tar del av skulden att de hamnade i sang ocksa pa sig sjalv.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tow2Mater skrev 2013-02-12 17:31:23 följande:
    Om din syster anser hon blev valdtagen ska hon ju polisanmala, och sa gar ni vidare darifran. Att din sambo ska vara "skyldig tills han bevisat motsatsen" och bli domd av omgivningen utan "rattegang" ar inte ratt. Forlat din sambo om du kan - oavsett anledingen de hamnade i sang, och kan inte din syster umgas med er maste det ju vara upp till henne. Vill hon ha rattvisa ska hon anmala, inte engagera hela din familj i ett privat korstag mot din sambo. Kan du forlata din syster ocksa, gor det, men har hon en hund begraven kommer hon knapapst att vilja ga dig till motes. Blev hon verkligen valdtagen kunde hon vagra traffa din sambo, men att inte vilja ha en relation med dig om du inte gor som hon sager i sitt privata korstag ar absurt och (tycker jag) visar pa annat, som t ex att hon hellre skuldbelagger honom helt an tar del av skulden att de hamnade i sang ocksa pa sig sjalv.

    Tja det är ju så jag känner, men att ständigt bli påmind om detta av familj "hur kan du göra så mot din syster.." det tär på mig. Jag har alltid velat vara till lags, ha en bra relation till min familj. Men även om jag lämnar honom(vi har även ett barn..) så kan jag förvisso se att alla anklagelser mot mig försvinner. Men utan svar kommer jag nog föralltid tänka på vad som faktiskt hände och hur sjukt det än låter, misstro min syster.. jag har känslan av att hon gärna(av rädsla?) sätter sig i en offerroll. Men å andra sidan varför skulle hon rikta en sån anklagelse om den var osann? Varför skulle hon vilja utsätta sig för det? Nått måste ju ha hänt...
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (ledsen) skrev 2013-02-12 17:45:00 följande:

      Men å andra sidan varför skulle hon rikta en sån anklagelse om den var osann? Varför skulle hon vilja utsätta sig för det? Nått måste ju ha hänt...
    Ja, nåt hände säkert, men din syster vill kanske inte ta nåt ansvar for sin del av vad som hände. Lättare att skylla helt på den andra kanske, speciellt med den behandling av familjen man verkar utsättas for om man gjort nåt 'fel', din syster kanske inte vill framstå som en som också gjort nåt fel delvis pga det. Nu far hon ju all sympati i världen, visan skulle nog inte vara likadan om hon medgav hon frivilligt under fylla kanske hoppade i säng med din sambo.

    Kanske tank på barnet, vad blir bast for ert barn, då ni tar beslut om hur gå vidare?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Har du försvarat dig och blivit riktigt arg på din familj? Det är ju fullständigt orimligt att du ska lämna din man som du har barn tillsammans med, utan att få reda på vad som hänt, utan att få prata om vad som hänt. Du har ju inte fått en chans att en kunna börja försöka förstå och ta ställning och mkt märkligt att en polisanmälan inte gjorts om det var ett övergrepp tillskillnad från fyllehångel. Vet någon annan i familjen än din syster vad som faktiskt har hänt, har hon pratat med någon om det? Böna och be att den personen förklarar vad han är anklagad för.

    Men också märkligt att din man "inte minns", brukar han bli så totalt dyngrak? 

    Låter du/ni - ja hela familjen - behöver prata med någon professionellt.  

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym skrev 2013-02-12 18:27:08 följande:
    Har du försvarat dig och blivit riktigt arg på din familj? Det är ju fullständigt orimligt att du ska lämna din man som du har barn tillsammans med, utan att få reda på vad som hänt, utan att få prata om vad som hänt. Du har ju inte fått en chans att en kunna börja försöka förstå och ta ställning och mkt märkligt att en polisanmälan inte gjorts om det var ett övergrepp tillskillnad från fyllehångel. Vet någon annan i familjen än din syster vad som faktiskt har hänt, har hon pratat med någon om det? Böna och be att den personen förklarar vad han är anklagad för. Men också märkligt att din man "inte minns", brukar han bli så totalt dyngrak?  Låter du/ni - ja hela familjen - behöver prata med någon professionellt.  

    Hela familjen vet min systers verision, via vår gemensamma storasyster som hon anförtrott sig åt. Min sambo är skyldig enligt familjen och jag är inte klok som stannar kvar. Min familj gillade aldrig direkt min sambo innan heller. Nu är det ju tydligen befogat.. det pratas om vår situation när familjemedlemmar ses och det slutar oftast med nån form av uppmaning till mig via sms eller meddelande at jag måste avsluta förhållandet. Känns som att jag inte vågar ifråga sätta min syster; det vet jag inte hurxdet skulle mottas, knappast positivt.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Då KRÄVER du att få veta. Skäll ut dem!!! DU har inte gjort något fel, oavsett om din man har gjort något otillbörligt eller inte. Du har rätt att få veta VARFÖR de tycker du ska lämna! STÅ PÅ DIG!!!

    Men mannen då - vadå inte minns? 

  • Anonym (Kaffedraken)

    menar du att din syster innan detta skede stötte på din man? att hon pratade mycket om sex med honom o tystnade så fort du kom in i ett rum? o nu så skriker hon att du ska lämna honom o du undrar hur hurvida du svikit din familj? är det inte hon o de som svikit dig genom att inte ens tycka att du förtjänar en förklaring.. förtjänar inte hennes syskon barn en förklaring?? vad sker om du lämna honom o sen kryper det fram att hon faktiskt var intresserad av honom o att han den natten nobbade henne?? kräv svar o om inte annars så stanna kvar. är du lycklig med honom o verkligen inte vill lämna så stanna.. ialla fall tills du fått reda på sanningen..DET är de alla skyldig dig o dit barn.  Sen så ta ett ordentligt snack med syran, för man stöter inte på en annan människas partner, specielt inte om det är ens systers man. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    bruden stöte på din man när ni krisade o nu så vill hon att du ska lämna honom annars så pratar hon aldrig mer med dig... tycker du att hon varit ärlig mot dig iom detta? man gör inte så... 

Svar på tråden Lämna någon man älskar..