• Cattis86

    väntetid till barnbesked från Polen?

    Hej! :) Ni som adopterat från Polen genom BFA: Hur lång tid tog det från att papperna skickades till Polen till att ni fick barnbesked? :)

  • Svar på tråden väntetid till barnbesked från Polen?
  • Zebrima

    Grattis Lilla M! Oj, så roligt! Solig
    Då väntade ni "bara" i ca 7 månader? Härligt!!
    Vet du om ni passade in på alla tre myndigheterna? Vilken ålder hade ni på medgivande?
    Grattis igen!!!

  • Lilla M

    Tack Zebrima! Vi passade in på alla 3 myndigheterna. Vi hade ett medgivande på 0-36 mån. Vi var öppna för tvilling/syskonadoption men vi blev dock chockade när vi fick barnbesked. Vi kommer troligtvis tacka nej (efter oerhört stor vånda) av olika skäl som jag inte vill gå in på här. Vad är er situation? Väntar ni också på barnbesked från Polen?

  • Zebrima

    LillaM, vi håller på att samla papper så vi väntar inte än (men förhoppningsvis snart!) :)

    Usch, så jobbigt det måste vara att ta beslutet om man ska tacka ja eller nej! :( Jag lider med er, har tänkt mycket på det här själv men det är svårt att föreställa sig er situation. Jag förstår att du inte vill gå in på detaljer, men jag vill ändå säga att det är starkt och riktigt gjort av er att tacka nej om det inte känns helt rätt. Det är bättre det än att ta på sig något, som man inte känner sig helt redo för.

  • Lilla M

    Tack Zebrima, det värmer! ð??? Det där med att samla papper tog sin lilla tid och det var stundtals frustrerande men det enda man vet med säkerhet är att tiden går och för varje insamlat papper kommer man ett steg närmare ett barnbesked. Lycka till! ð???

  • Cattis86

    Oj det var snabbt Lilla M! Vi skickade också in våra papper i oktober.. Får se, då kanske d kommer ett barnbesked till oss också snart.. Håller med Zebrima! Vad jobbigt för er att stå inför det beslutet.. men SJÄLVKLART så ska man ju inte tacka ja om det inte känns rätt! Kan vi pm:a kanske? Kram till er i en tuff situation! <3

  • Lilla M

    Hej Cattis!

    Tack för hälsningen! : ) Absolut - hör gärna av dig om du har några frågor eller om du vill dela några tankar. Kram!

  • Nånting

    För oss tog det ca fyra månader från att pappren skickades till barnbesked. Sedan två månader till resa ett och tre veckor senare resa två. Såg att ts fått barnbesked. Hoppas ni får åka snart.

  • Jola

    Hej Vi fick BB i jan-09 och hade hade då väntat i två år. Var precis på väg att förnya medgivandet, men slapp:)

  • LaskaH

    Hej, polen mammmor:) Jag undrar bara en sak... enligt BFA är det många familjen som är nu i landet eller pg in i Polen just nu, på sommaren för domstolen. Jag och min man är en av de familjer :) Finns det flera som vet att ni kommer åka nu?

  • Nånting
    LaskaH skrev 2013-07-10 08:22:53 följande:
    Hej, polen mammmor:) Jag undrar bara en sak... enligt BFA är det många familjen som är nu i landet eller pg in i Polen just nu, på sommaren för domstolen. Jag och min man är en av de familjer :) Finns det flera som vet att ni kommer åka nu?
    Jag svarar gärna på frågor om du undrar något. Skriv privat! :)
Svar på tråden väntetid till barnbesked från Polen?