• Anonym (BARNETS behov???)

    Snart 50 och adopterat TRE barn som ensamstående....

    ... varav barn nr 2 (mittenbarnet) har särskilda behov. Vad tänker ni om det? (Barnen är ca 4, 2 och 1 år).

  • Svar på tråden Snart 50 och adopterat TRE barn som ensamstående....
  • Anonym

    Att det inte går att säga något om man inte vet detaljer.

  • Anonym (BARNETS behov???)

    Jag försäkrar dig - det är helt sant!

  • Anonym (A)

    Hur har du lyckats få igenom det med tanke på de åldersrestriktioner som finns kring adoption och att det dessutom är svårt att få adoptera såpass små barn.

  • augustisten

    Jag gissar att det handlar om närståendeadoption?

    Jag tänker att det är fantastiskt att barnen kan tas om hand av någon de redan har en relation till, är glad att syskonen inte separeras och hoppas att adoptanten får det stöd hen behöver för att klara av att plötsligt bli trebarnsförälder.

  • Anonym (BARNETS behov???)
    IsDimma skrev 2013-02-16 12:17:00 följande:
    Syskon?
    De är syskon ja, men inte biologiska.
    Anonym (A) skrev 2013-02-16 12:18:06 följande:
    Hur har du lyckats få igenom det med tanke på de åldersrestriktioner som finns kring adoption och att det dessutom är svårt att få adoptera såpass små barn.
    Det är alltså inte jag, TS, som adopterat dessa barn. Jag ställer mig samma fråga. 
    augustisten skrev 2013-02-16 12:22:29 följande:
    Jag gissar att det handlar om närståendeadoption?

    Jag tänker att det är fantastiskt att barnen kan tas om hand av någon de redan har en relation till, är glad att syskonen inte separeras och hoppas att adoptanten får det stöd hen behöver för att klara av att plötsligt bli trebarnsförälder.
    Nope, alla tre är "vanliga" internationella adoptioner. 
  • TessaLove

    Jag vet inte hur det gått igenom men en sak tycker jag är bra. Oavsett om man är adopterad eller inte och har föräldrar som är gamla, så är det alltid bäst med syskon. Jag har haft gamla föräldrar är adopterad men har aldrig haft syskon...det är inte roligt!!

  • Anonym (BARNETS behov???)
    TessaLove skrev 2013-02-16 12:33:39 följande:
    Jag vet inte hur det gått igenom men en sak tycker jag är bra. Oavsett om man är adopterad eller inte och har föräldrar som är gamla, så är det alltid bäst med syskon. Jag har haft gamla föräldrar är adopterad men har aldrig haft syskon...det är inte roligt!!
    Det kan jag förstå. Förstår dina tankegångar. Visst är det bra med syskon, det håller jag med om. Men att adoptera TRE barn som ENSAMSTÅENDE varav ett med särskilda behov... det är en liten annan situation. 
  • TessaLove

    Fast det verkar som att denna person har gjort det för att denne tror att den kan klara av det. Går det dåligt?

Svar på tråden Snart 50 och adopterat TRE barn som ensamstående....