• Coca cola light

    Utvecklingssamtal under skoltid eller bör en lärare erbjuda sen eftermiddagstider/kvällstider?

    Hur gör lärarna på skolan där era barn går? Erbjuder de endast utvecklingssamtal under skoltid(eller lärarens arbetstid) eller blir ni erbjudna att komma sena eftermiddagar/kvällar? Vad tycker ni om det?

  • Svar på tråden Utvecklingssamtal under skoltid eller bör en lärare erbjuda sen eftermiddagstider/kvällstider?
  • Natulcien
    gamma skrev 2013-02-21 21:27:23 följande:
    VI har tyvärr dagtid, oftast mellan 8 och 16 under 2 dagar. Oftast kommer tiderna upp med 3 veckors varsel, VILKET ÄR ALLDELES FÖR KORT FRAMFÖRHÅLLNING. Jag är läkare och har då redan bokade patienter. För att komma på utvecklingssamtal behöver jag ta semester eller komp, och behöver då 2-3 månaders framförhållning. Hittills har vi löst det med att jag lyckats utverka extratider (7.30 respektive 18), men blir det krångel denna termin igen kommer jag att kräva samtal per telefon. Och det lär det bli, vi har inte fått tiderna än och det är snart mars.... Alla har inte kontorsjobb eller jobb där man lätt kan be någon ersätta ens frånvaro!!!!!
    Fast om man inte har "kontorsjobb" så är det ju jättebra att man kan ta det via telefon. Det är ju upp till var och en att avgöra hur man prioriterar...

  • SannaM

    Jag har arbetstid dagtid, och det är självklart då jag erbjuder föräldrar att komma på utvecklingssamtal. Om vi skulle lägga utvecklingssamtal på sena eftermiddagar och kvällar skulle min arbetsgivare bli tvungen att betala mig övertid, och det går de inte med på

    Vissa dagar har jag ramtid till 17 och då kan en tid förstås erbjudas fram till dess. Brukar aldrig vara problem att få föräldrar att komma, de vet vilka veckor på terminen samtalen ligger och är beredda.