• emmasmammajonna

    finns det böcker om ..

    -- plötslig oförklarig död? 
    jag har läst plötslig spädbarns död - om att förlora ett barn 
    & ett litet barn dör - en ögonblicks skillnad

    finns de fler böcker tro ?
    lite nyare kanske ?

    * min dotter dog 1 år och 9 dagar ung.. och jag vet inte varför.. men ja letar efter nån annan som förloraT barn i plötslig oförklarig död vid året.
    bara för att få veta att vi inte är ensamma..  

  • Svar på tråden finns det böcker om ..
  • Höghus

    Det fanns en mamma här som jag minns och som förlorade sin lilla dotter som var runt året. Hon skrev en bok "Bara ett andetag bort" tror jag att den heter.

  • Lost child

    Jag är ledsen för att din dotter dog, känner medkänsla med dig. Jag ser att det nu har gått en tid sedan du skrev din fråga, men jag känner ändå att jag vill ge dig några tips. På Spädbarnsfondens webb finns en litteraturlista, likaså på Små Änglars forum (en föräldraförening). Sedan har de flesta böcker en litteraturförteckning i slutet av boken (typ "fortsatt rekommenderad läsning"), så det ena brukar leda fram till det andra med tips.. Hoppas dessa kan ge dig inspiration och någon form av "tröst". Jag har själv funnit (om än mycket tillfällig) "tröst" i de böcker, historier och artiklar jag läst på ovanstående webbsidor. Jag förlorade min son Edvin på hans beräknade datum, halvvägs in i förlossningen, 21 juli 2013. Kram!!

Svar på tråden finns det böcker om ..