• Haanna

    Någon annan mammaledig i Nyköping?

    Hej! Jag är 22 år och har precis flyttat från Stockholm till min pojkvän som bor i Nyköping. Vi fick en liten son den 25 januari 2013 så nu undrar jag om det finns någon annan i min ålder som är mammaledig här i Nyköping. Det skulle vara roligt att ha någon att prata och umgås med. Den som vill får gärna maila mig på hanna.andersson@live.se. Kram

  • Svar på tråden Någon annan mammaledig i Nyköping?
  • msmrs

    Jag är 26år och flyttade till från Stockholm till Oxelösund i september. Väntar min första bebis den 5e maj =)

  • Haanna

    Åh vad kul :) Grattis! Vet du om det är en flicka eller pojke?

  • msmrs

    Det är en pojke =) Så nu räknar jag bara dagarna tills han kommer. Hur trivs du i Nyköping då? Och hur går mammalivet? Grattis till sonen förresten =)

  • Haanna

    Tack :) Jodå Nyköping är fint, det känns som en bra stad att ha småbarn i. Men det är klart det kan bli lite ensamt då jag inte känner så många. Hur trivs du skälv? Förstår att du längtar, men snart är han här! Mammalivet är jättebra och så fantastiskt mysigt.

  • msmrs

    Det är detsamma för mig. Jag trivs bra och det är en fin stad att ha barn i, men är man från Stockholm så är man van vid lite mer liv och rörelse, och jag saknar umgänget. Känner ingen här. Men jag trivs bättre oc bättre för varje dag. Och snart börjar föräldragruppen, och då lär man förhoppningsvis känna någon =)
    Finns det nån bra öppen förskola i Nyköping?

Svar på tråden Någon annan mammaledig i Nyköping?