Inlägg från: flärp13x |Visa alla inlägg
  • flärp13x

Sjukskrivning; hur ofta är för ofta?

Hej Familjelivare!

Jag har varit sjukskriven rätt ofta från jobbet. Varit där i dryga halvåret, är borta 1-2 dagar varje månad.

Brukar inte vara så här sjuk annars, kanske har nåt att göra med att jag inte trivs på jobbet riktigt, utöver att det har varit en rätt sjukdomsfull vinter för Sverige.
    Sambon säger att det inte alls är så mycket, att folk kan vara sjuka rätt ofta.

Tänkte kolla med er, hur mycket tycker ni att det är? Hur ofta är ni sjukskrivna? Bryr sig folk ens? Sambon menar att dom inte gör det.

Tack på förhand,
    Flärpen! 

• Svar på tråden Sjukskrivning; hur ofta är för ofta?
  • flärp13x

Chefen har i alla fall inte sagt nåt till mig (än). Jag kommer förmodligen inte fortsätta arbeta där så länge till (kontraktet löper ut snart) och är egentligen inte orolig för att "få sparken".

Det jag är orolig över är att "bränna mina broar". Om jag använder arbetsgivaren som referens när jag söker nästa jobb så vill jag ju egentligen att denne ska fokusera sig på att berätta att jag är en flitig arbetare och omtyckt av mina "kunder. Inte att jag, på dryga 6 månader, haft 10 sjukdagar. 

Prestationen är på topp och jag har fått bra feedback på den. 

Har dock kollat på era svar och (och svar på lite andra ställen) och det verkar som om folk i regel aldrig är sjukskrivna. Nån dag om året, om ens det - så det är en jävla massa jag varit sjukskriven. Jobbigt läge.

som kontext för den här tråden så postade jag denna när jag började jobba: www.familjeliv.se/Forum-26-68/m66843294.html  (och nej, det har inte blivit mycket bättre)

• flärp13x

Jag har pratat med både min chef och min konsultchef om det - det verkade gå lite bättre en period men har stagnerat. Jag kommer inte "vidare", och har mindre och mindre lust till det allteftersom tiden går. 

Det är så till den grad att jag känner att jag verkligen inte platsar i gemenskapen på just min avdelning (hade jag börjat jobba på en annan avdelning hade det säkert varit bättre) och att det är dags att röra sig vidare. 

Noll motivation att fortsätta där, med andra ord. Vilket är synd, eftersom jag tyckte jobbet verkade jättenice. 

• flärp13x
    MissStrawberry skrev 2013-02-22 11:29:16 följande:

Jag har jobbat med att kolla referenser för sökande till olika tjänster och en fråga jag så skulle ställa var just om den sökande hade haft frånvaro...
    Då är jag, med andra ord, rätt körd inför framtiden pga dåligt läge med första jobbet. Känns inget vidare, men det finns nog inget jag kan göra för tillfället.

Liil skrev 2013-02-22 11:12:21 följande:
    Jag tycker ändå inte att du ska acceptera detta beteende mot dej!
    Önskar dej lycka till {#emotions_dlg.flower} 
    Tack ska du ha!! Får hoppas att jag har tur med nästa jobb (om jag får ett).
Svar på tråden Sjukskrivning; hur ofta är för ofta?