• Pluttis

    Ledsen att min man inte bryr sig om mig.

    Vet inte om jag är knäpp? Egentligen vill jag bara vara älskad att ibland vara nr 1.
    Jag trodde blint på allt han sa. Efter min skilsmässa hade jag några önskar på min blivande pojkvän.
    Ha ett sexliv, eftersom jag vill mer än engång i månaden!!
    Att han skulle vara delaktig i sysslorna här hemma.
    Verkligen inte vara en soffpotatis, hatar soffpotatisar.
    När jag så träffade mister right så ville jag säkerställa att han inte var så.
    Hans ord: jag tycker det är roligt att städa, ro fyllt att ta hand om hemmet.
    Vill ha mängder av sex.
    Och jag hatar att bara sitta hemma i soffan.
    Bingo trodde jag han är hittad;)
    Verkligheten kom ganska fort.
    Sex ja vad skall jag säga, påsättning två gånger per månad:(
    Hjälpa till här hemma nä du det finns inte, jag gör allt allt allt!! Från att laga mat diska handla tvätta städa snickra fixa alla bilar. Göra allt han bestämt med andra som han inte hinner med utan lämpar över på mig.
    Slå upp soffpotatis så är det en bild på min man. Allt var en lögn.
    Varför ljuger folk? Jag trodde att man skulle vara ärlig jag berättar allt dåligt som bra. Jag har ADHD och där av vissa svårigheter med vissa saker och det berättade jag för honom.
    Han tog mig för den jag är. Jag tog honom för den jag trodde han var.
    Inget stämde, han vill inte älska sätta på någongång ibland.
    Hjälpa till hemma vilket skämt...
    Jobba fiska dator tv. Det är hans liv!!
    Så fort han kommer hem då sitter han i soffan och tittar på tv eller ligger och sover i soffan. Det är min man.
    Om något borde göras så ligger det på min lott att utföra det.
    Ännu engång sviken och tårarna bara rinner. Varför utger man sig för att vara något man inte är??!!
    Så trött på alla lögner och upprepade svek. Han är min nr 1 alla dagar åter runt. Jag är bara hans hushållerska!!!


  • Svar på tråden Ledsen att min man inte bryr sig om mig.
  • sirisdotter

    Förstår inte riktigt;   har ni skaffat ett gemensamt hem?

  • Pluttis

    Han flyttade in i mitt hem nästan direkt. Vi är gifta sen 4 år.

    Känns som om jag är hans hushållerska inget mera:(

  • sirisdotter
    Pluttis skrev 2013-02-24 16:25:41 följande:
    Han flyttade in i mitt hem nästan direkt. Vi är gifta sen 4 år.
    Känns som om jag är hans hushållerska inget mera:(
    Kan han känna sig främmande i ditt hem?   Jag har haft svårt för det  de gånger jag flyttat hem till min partner;   i garderoben hittade jag en kartong med nakenbilder på föregående flickvän etc etc.
  • Pluttis

    Han säger att det inte är så men jag vet inte. Här finns inget kvar från exmaken. Vi har gjort om huset utvändigt och invändigt. Jag förstår inte varför det blivit så här:(

  • tvetalan

    Jag tror på det att man måste liksom uppfostra dem så fort man flyttar ihop. Alltså om du från början visade att du kommer göra allt själv så vande han väl sig vid att du gör allt. På samma sätt får du väl prata med honom vad gäller både sexet

  • Ramborg

    Nästa gång kan du testa att vara särbo ett år eller så innan du flyttar ihop. Då hinner du lära känna din partner på riktigt.


    42.
  • Pluttis

    Tyvärr är det nog så. Jag har alltid gjort allt själv. Jag trodde nog att han skulle ta sitt ansvar och hjälpa till. Men han skjuter alltid över ansvaret på någon annan den borde gör eller så. Har försökt på alla sätt pratat gråtit bönat bett hotat. Och det gäller alla plan. Sex då är jag nymfoman. Men seriöst, för att jag vill mer än två gånger på en månad. Och då vaknar han mitt i natten och är redan i full fart innan han själv är vid medvetande:(.

    Jag vill inte skilja mig men det här är bara för mycke för mig:(

  • Pluttis

    Är så innerligt trött. Hur kan man bara göra det som är roligt och bara lämna över allt ansvar till den andra parten. Utan att känna någon skuld utan bara leva i sin egen värld.

    Ber om små små saker inget och då menar jag inget blir gjort.

    Undrar hur jag skall orka med. Känner snart inget för honom mest ilska frustration och sorg. Hur blev det så här?

    Nog är jag hans morsa för som sagt ha sex det har vi inte heller.

    Är sååå trött på detta liv. Jag gick från glöden in i elden. Jag ville ju bara ha några år av lycka och glädje jag orkar inte mera. Vill ha ett slut på detta nu!!!

  • Ramborg

    Det låter som om du håller på att komma förbi ledsenheten och in i ilskan. Bra! Du är snart redo att göra slut och börja nästa kapitel i ditt liv!

    Det kommer att bli jobbigt men tänk så skönt när du är ute på andra sidan det jobbiga.


    42.
  • emisode

    Hej, AHA en äkta mansgris....minsann...
    Ja, det är bra! Bli arg!
    Han har inte rätt att utnyttja dig!
    Vem tror han att han är egentligen....
    Jag tycker du ska ställa ett ultimatum.
    Stanna: alla hjälps åt, både i sängen och utanför.
    Stick: om det blir som förut. (sluta serva honom tills han fattar)

    Ställ den frågan när han tittar på dig i ögonen och kräv ett svar!
    Dels varför han beter sig så och om han tänker ändra sig?
    Se´n ska du vara tyst och vänta på svaret.
    (Säg inget mer utan låt honom svara först - det gör inget om det går en stund - men behåll uppmärksamheten så han inte vänder sig om eller somnar el likn.... KRÄV ett svar om han inte svarar. Typiskt säljtrick!)
    Om han inte gör det så tar du ett beslut som gäller din framtid - inte hans!
    Vad det leder till vet bara du.

    Hoppas det är ditt hem.... annars ska du dra om han inte ändrar sig!
    Allt går att lösa!
    Råd av en tant


Svar på tråden Ledsen att min man inte bryr sig om mig.