• Anonym (Ts)

snälla, snälla, Hjälp tack! Tandvärk!

Jag här problem med tänderna och äter alvedon o ibumetin ofta för måttlig tandvärk.Mn imorse slog den värsta tänkbara tandvärlen.till, och jag här bara grinat, skakat osv av smärta, som sitter i hela vänstra käke. Jouren hade inga tider och menade på att jag skulle äta smärtstillande, även om dom inte hjälper och återkomma imorgon.

Smärtan drar mot nacke och hals. Jag svettas för att det gör så ont och kan inte sitta still.

Vad för andra värktabletter kan man köpa, för att iallafall dämpa det värsta??
    Jag tar vanligtvis 2 alvedon och en ibumetin som brukar hjälpa men inte denna gång.

Jag orkar inte mer. Klarar inte av barnen, eller något annat för att det gör så ont!

• Svar på tråden snälla, snälla, Hjälp tack! Tandvärk!
  • fjonkelina

Du äter redan kombinationen som finns att få receptfritt så på den fronten finns väl inte mycket mer än att äta dom regelbundet enligt förpackningen. Har du annars testat 2 treo? Det ät ju andra verksamma ämnen i den?

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
  • Anonym (Ts)
    fjonkelina skrev 2013-02-24 15:50:56 följande:
    Du äter redan kombinationen som finns att få receptfritt så på den fronten finns väl inte mycket mer än att äta dom regelbundet enligt förpackningen. Har du annars testat 2 treo? Det ät ju andra verksamma ämnen i den?

Nej det har jag inte prövat. Allt är värt att testa nu...
  • Sthlmtjej24

Men kom ihåg att det enda som får blandas med Treo, ibumetin, naproxen, diklofenak är Alvedon. Ta inte heller för mycket av något!! Redan dubbel dos Alvedon skadar levern.

Imorgon drar de ut tanden eller påbörjar rotbehandling och då är det över, så ta det minut för minut.

• Anonym (tips)

Vet du vart problemet är?

Har haft en hel del problem med mina vissdomständer där 3 av dem fått dras ut pga detta. Det som hjälper mig är att borsta flera flera gånger per dag på tandköttet runt så det inflamerade kommer ut och att skjölja med skjöljmedel. Det gör ont men det var värt det. Det har hjälpt mig. Sist fick jag problem när jag var på semester utomlands, detta hjälpte mig kanon bra. Kraftig smärta och kunde knappt äta på flera dagar. 

• fjonkelina
    Anonym (tips) skrev 2013-02-24 16:02:56 följande:
    Vet du vart problemet är?

Har haft en hel del problem med mina vissdomständer där 3 av dem fått dras ut pga detta. Det som hjälper mig är att borsta flera flera gånger per dag på tandköttet runt så det inflamerade kommer ut och att skjölja med skjöljmedel. Det gör ont men det var värt det. Det har hjälpt mig. Sist fick jag problem när jag var på semester utomlands, detta hjälpte mig kanon bra. Kraftig smärta och kunde knappt äta på flera dagar. 
    Skölja med sköljmedel???? Tror jag inte e att rekommendera faktiskt.
    Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
  • Anonym (Ts)

Jag har funderingar på deklofenak, eller vad det nu hette. Treo är jätte bra, men hjälper oftast bara mot min huvudvärk...

Jag kan för allt i världen inte fatta hur jag ska stå ut i 24 timmar till med denna smärta.

• Anonym
    fjonkelina skrev 2013-02-24 16:06:33 följande:
    Skölja med sköljmedel???? Tror jag inte e att rekommendera faktiskt.
    H*n menar nog munskölj....
  • Anonym

Ta 800 mg Ipren och 1000 mg Alvedon

Du kan ta 2 Treo också.

Detta ska du endast göra tills du får tandläkarhjälp.

Det är överdosering men ok som engångsgrej.

Ta dig annars till akuten så får du hjälp med smärtlindring där, antagligen något morfinpreparat.

Bättre än hemmakuren jag beskrev ovan men har man tandvärk så har man.

Överdosera inte Alvedon då det påverkar levern. Ipren och Treo påverkar magen.

• Fanny 833

hade exakt sådär och fick akuttid hos tandläkaren. hon sa "igna hål å ingen inflammation... du gnisslar tänder". Hon sa att jag tryckte ihop käkarna när jag sover på grund av stress och därför gör det ont. det fick bli en bettskena.... kan det va något sånt du har?

det gjorde jäkligt ont... fick även ont i huvudet av det vilket hon sa är vanligt...

då rekommenderade hon naproxan för tandvärk.

Svar på tråden snälla, snälla, Hjälp tack! Tandvärk!