• Anonym (2:a försöket)

Detta med ägglossning.. Att de ska vara ett sånt problem..

Fick veta via prover att jag inte fått igång ägglossning efter P -piller. Jag fick en kur Pergotime som gav mig ägglossning. Detta visades via blodprov någon vecka senare. Jag fick aldrig något starkt positivt Ägglossningstest under denna perioden. Testade vare dag. Jag fick ett som var nästan lika starkt. Men inte mer. Men jag hade ändå haft ägglossning. Nu är vi på försök två. Utan pergotime denna månaden. Är runt ÄL-dagar. Har mått illa, lite ömma bröst, lite molvärk och trött. Jag har idag haft VÄLDIGT tydliga ägglossningsflytningar. Sega som äggvita med liiiite blod i ibland. Känns ju som att det inte kan vara annat än just sånna flytningar. Men varför får jag inte positivt på ÄL-test?? Kan jag ändå ha ÄL nu? Tack alla Goa hjälpsamma som svarar! Ni hjälper mig verkligen. Första barnet vi försöker få till. Man vet ju inte allt då :)

• Svar på tråden Detta med ägglossning.. Att de ska vara ett sånt problem..

Någon som varit med om samma?

• The Fugly

Jag har inte samma bakgrund vad gäller utebliven ÄL och pergotime men månaden jag blev gravid fick jag aldrig något positivt ÄL-test.

Nu i efterhand vet jag att det kan bli så för vissa som har väldigt kort hormonstegring. Ska man då lyckas få ett positivt test måste man kanske testa tre gånger per dag. Så, lita inte för mycket på dem. Ha sex var annan/var tredje dag så kommer ni inte missa ÄL.

Lycka till :)

The Fugly skrev 2013-02-24 20:47:00 följande:
    Jag har inte samma bakgrund vad gäller utebliven ÄL och pergotime men månaden jag blev gravid fick jag aldrig något positivt ÄL-test. Nu i efterhand vet jag att det kan bli så för vissa som har väldigt kort hormonstegring. Ska man då lyckas få ett positivt test måste man kanske testa tre gånger per dag. Så, lita inte för mycket på dem. Ha sex var annan/var tredje dag så kommer ni inte missa ÄL. Lycka till :)

Tack för svar! Så de kan alltså vara så. Att det kan vara positivt och negativt samma dag. Kanske har jag de och även förra månaden. Mina symptom med flytningar är inget jag brukar ha nämligen. Då får vi hoppas att det är ÄL iaf. För jag fick inte positivt förra månaden heller. Men testet är inte jättesvagt heller. Utan tydligt men inte lika starkt. Tack. Nu får vi hålla tummar o tår.
  • milagross

Jag fick äta pergotime för att få ägglossning. Jag testade också med ägglossningstest och grät mig igen alla dessa ägglossningstest som visade negativt. Men så en morgon så kände jag att det molnade lite i vad jag tror var äggstockarna så jag tog ett test dag äl dag 21 och det visade då positivt och till slut ett plus på gravstickan =)

• Anonym

Jag är tyvärr i samma sits...även om sekretet stämmer in så har jag inte haft ÄL enligt blodprov.

Anonym skrev 2013-02-25 14:40:28 följande:
    Jag är tyvärr i samma sits...även om sekretet stämmer in så har jag inte haft ÄL enligt blodprov.

Okej. Jag fick dock ÄL med pergotime. Och aldrig haft sånna flytningar innan heller. Vi får hoppas :)
Svar på tråden Detta med ägglossning.. Att de ska vara ett sånt problem..