Inlägg från: Anonym (trött) |Visa alla inlägg
  • Anonym (trött)

    Vanligt att känna sig trött i tredje trimestern?

    Är i v37 (36+0) nu och är helt vansinnigt trött hela tiden.
    Igår gick jag och la mig vid 21 och imorse vaknade jag halv nio. Så här har det sett ut sen en vecka tillbaka. Nog för att jag kräver en del sömn men brukar aldrig kunna sova mer än 8 timmar, sen vaknar jag och ärpigg. 

    Är det vanligt att bli extra trött i slutet på graviditeten? Och varför i såna fall?
    Kanske skall tilläggas att jag har bra järnvärden så tröttheten beror inte på det.
     

  • Svar på tråden Vanligt att känna sig trött i tredje trimestern?
  • Anonym (trött)

    Då är det kanske vanligare än jag trott då
    Men min mamma och svärmor var båda kanonpigga och förstår inte varför jag är så trött, så trodde det var vanligare att vara pigg, men kanske är tvärtom då  

  • Anonym (trött)
    Twin Dad skrev 2013-02-25 16:34:47 följande:
    Kolla blodvärdet. Du kan ha för lite järn
    Som jag skrev i trådstarten så har jag bra järnvärde så det beror inte på det....
    hannis skrev 2013-02-25 16:40:45 följande:
    Mammor och svärmödrar glömmer lätt hur det var att vara gravid/ha småbarn.
    Haha, ja så kan det ju vara
    HWR skrev 2013-02-25 17:34:13 följande:
    Visst måste det vara så! Min mamma var tydligen superpigg under alla sina sex graviditeter..joo tjena!

    Och som skrivet, man sover ju inte så bra. Jag minns vilken pärs det var att vända på sig på natten! Bara att stjälpa över sig själv och magen tog en massa energi! 
    Fast jag sover faktiskt hela nätterna igenom, konstigt nog. Så tröttheten kan ju inte bero på konstanta kiss-pauser heller

     
Svar på tråden Vanligt att känna sig trött i tredje trimestern?