• strangeryoutwo

Kläder till stor bebis

Finns det några märken där barnkläderna är extra breda i modellen. Mitt barn får inte plats i kläderna de säljer i de stora kedjorna. Om jag köper större storlekar tycker jag kanppt kläderna blir bredare, det blir bara längre ärmar och ben.

• Svar på tråden Kläder till stor bebis
  • Masken84

Hur gammal är din bebis? Vad har han för storlek?

Jag har en kille på snart ett som har storlek 86-92 på kläder. Han vägde sist 12 kg.

• Höghus

Po.ps baskollektion är stora i storlekarna. De har bra muddar som gör att man enkelt kan reglera längden på byxor och ärmar också.

• strangeryoutwo
    Masken84 skrev 2013-02-25 16:36:43 följande:
    Hur gammal är din bebis? Vad har han för storlek?

Jag har en kille på snart ett som har storlek 86-92 på kläder. Han vägde sist 12 kg.
    Min bebis är 6 månader och 74 har blivit för trångt nu. Jag har testat 80 och 86 men jag tycker även dessa kläder är för tajta och skär in i magen. Men däremot får jag kavla upp 5-7 cm. Hon väger 8,5-9 kg.
  • Masken84

Jag tycker att hm har bra kläder de är lösa och töjer sig lite extra. Sen kappahl har oxå bra kläder. Men allt är en smak sak. Lite märken kan det bli efter kläderna på min son har jag märkt. Vi har även köpt mycket kläder på gekås då han har växt som ogräs.

Han gick upp ca 1 kg i månaden första halvåret!

Vad använder ni för typ av kläder som
    Vi kör mycket mjuka byxor som mysisar, chinos mm. Inte hårda och stela jeans. Till tjejer finns det mycket leggings mm.

• strangeryoutwo
    Masken84 skrev 2013-02-25 16:47:00 följande:
    Jag tycker att hm har bra kläder de är lösa och töjer sig lite extra. Sen kappahl har oxå bra kläder. Men allt är en smak sak. Lite märken kan det bli efter kläderna på min son har jag märkt. Vi har även köpt mycket kläder på gekås då han har växt som ogräs.

Han gick upp ca 1 kg i månaden första halvåret!

Vad använder ni för typ av kläder som
    Vi kör mycket mjuka byxor som mysisar, chinos mm. Inte hårda och stela jeans. Till tjejer finns det mycket leggings mm.
    Jag har testat att köpa tights på HM men de sitter så hårt att hon borde få ont.

Jag skulle behöva kläder i ballongmodell.
  • Mamma Tintis

Vet inte om de finns kvar, men lindex hade i alla fall förut mjukisbyxor med bred mudd i midjan, med en stjärna på. Dessa köpte jag i de flesta färger till min dotter som var väldigt stor som bebis (vägde 11kg vid 5 månader).

• Jolines mamma

Hade samma problem när dottern var mindre. (Nu vid 15 mån ålder glipar det ofta i midjan däremot)
    Jag löste det genom att köpa muddbyxor utan resår. De med resår plockade jag ut resåren och sydde igen det lilla hålet. Om du är sykunnig kan jag rekommendera att sy lite muddbyxor. Enkelt och finns många snygga tyger att köpa. Sök på hanne meedom så hittar du en bok med bra mönster. Finns förmodligen på biblioteket.

• strangeryoutwo
    Jolines mamma skrev 2013-02-25 23:04:00 följande:
    Hade samma problem när dottern var mindre. (Nu vid 15 mån ålder glipar det ofta i midjan däremot)
    Jag löste det genom att köpa muddbyxor utan resår. De med resår plockade jag ut resåren och sydde igen det lilla hålet. Om du är sykunnig kan jag rekommendera att sy lite muddbyxor. Enkelt och finns många snygga tyger att köpa. Sök på hanne meedom så hittar du en bok med bra mönster. Finns förmodligen på biblioteket.
     Men satt det inte ändå åt hårt runt låren?
  • Bling1975

Molos byxor tycker jag är rymligare än andra märken (body och pyjamas är mer normala). Pop brukar också vara stora/breda. Deras basrandiga pyjamas och overallerna är i alla fall gjorda för riktiga små ballonger. Villervalla upplever jag har ganska korta mjukisbyxor så man kan gå upp en storlek utan problem (inte leggnings). Men på kedjorna kan det skilja sig mycket. Min dotter är normal enligt kurvorna men ganska rund om låren/magen. Kappahl har mjukisbyxor med en liten bläckfisk/spöke på lappen och de var som korvskinn som knappt gick att dra på, men newbie satt superbra.

Efter strl 80 så är pomp de luxe väldigt breda, köpte lite jeans till mitt barn och de är på tok för stora. Jämförde med andra jeans i samma storlek och de var nog minst 5 cm bredare.

Undvik leggings och annat som är tänkt att vara tajt, välj hellre från "pojkavdelningen" då de redan för bebisar är rymligare ibland (sjukt men sant). HM:s vanliga strumpbyxor är däremot supersköna och väldigt töjbara om jag jämför med andra märken.

• Jolines mamma

Det var bara tights som satt tajt runt låren. Problemet var midjan. Gekås har muddbyxor som sitter löst runt midjan. Om du skulle ha vägarna förbi ;)
    Annars bör muddbyxor utan resår funka bäst.

• Serla

Jag tycker att Lindex kläder är bredare än hos övriga kedjor.

• sina

Vi använde tygblöjor, så rumpan blev oproportionerligt stor på mina bebisar. De hade stjärnbyxorna från Lindex. De satt, och sitter, klart bäst. Bodyförlängare är guld.

Generellt är också kläderna på pojkavdelningen bredare. Särskilt HM och Cubus hade breda pojkkläder.

• enlitenbitkaka

Lindex och POP har bredast kläder. När vår dotter var 6mån vägde hon 10,5kg. Nu är hon 11mån och väger knappa 12kg och bästa byxorna är POPs bomullsbyxor med mudd upptill och nertill.

Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på drommenomlycka.blogspot.com/
Svar på tråden Kläder till stor bebis