• Miss Blue

Bojkotta ICA

Efter att ICA-kurirens Katarina Mazetti skrivit en svenskfientlig krönika. Bombaderades kommentarsfältet med ca 600 ilskna kommentarer. Sen togs den bort.

Efter att ha läst den själv, är jag heligt förbannad och kommer inte sätta min fot på ica. Jag tro det var den värsta krönika jag läst.

www.icakuriren.se/Diskutera-Fraga/Katarina-Mazetti/Svart-att-finna-en-riktig-svensk/

bojkottaaftonbladet.wordpress.com/2013/01/11/ica-okar-sortimentet-av-halal-mat-i-smyg/

www.djurskyddet.se/se/press/pressmeddelanden/2012/lamna-inte-over-ansvaret-for-obedovat-kott-till-konsumenterna

• Svar på tråden Bojkotta ICA
  • Dr Mupp
    Moonis skrev 2013-02-27 13:44:19 följande:
    Jag är uppvuxen på gård med en del djur och hur tror du vi slaktade djuren? Kalvarna va dom enda vi skickade iväg på slakt men höns, grisar, gäss, getter mfl. slaktade vi själva genom att snitta vid halsen. Hönsen högg man av huvudet med yxa och dom hönsen hade ju tio gånger bättre liv än alla dessa man stänger in på trång yta som åker genom kap sen.

Lägg denna energin på att kämpa för djurhållningen istället så djuren kan ha ett bra liv och även alla dessa transporterna. Där kan vi prata om lidande för djur!
    Om ni skar halsen av obedövade djur så bröt ni mot lagen. 

Den största skillnaden mellan halaslakt och vanlig slakt är att vid vanlig slakt är djuret bedövat med tex slakmask innan man avblodar det. Vid halaslakt är djuret vid medvetande när man skär av halsen.

Jag slakar kaniner, de bedövas först med ett hårt slag mot huvudet och sen avblodas. De är borta när slaget träffar skallen.  
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Kofot
    Dr Mupp skrev 2013-02-27 14:16:07 följande:

Den största skillnaden mellan halaslakt och vanlig slakt är att vid vanlig slakt är djuret bedövat med tex slakmask innan man avblodar det. Vid halaslakt är djuret vid medvetande när man skär av halsen.

Jag slakar kaniner, de bedövas först med ett hårt slag mot huvudet och sen avblodas. De är borta när slaget träffar skallen.  
    Halalslakt i svenska slakterier går till på samma sätt. Djuren bedövas. Inget annat är tillåtet.
  • Moonis
    Dr Mupp skrev 2013-02-27 14:16:07 följande:

Detta va på 80-talet så vet inte hur lagarna såg ut då. Kan mycket väl vara att klubbade först också men får kolla upp för jag va liten då.

Jag tycker fortfarande man först och främst ska kämpa för att djuren har ett bra liv, inte bara fokusera på några minuter vid slakt. 
  • Anghammarad
    Kofot skrev 2013-02-27 14:17:42 följande:
    Halalslakt i svenska slakterier går till på samma sätt. Djuren bedövas. Inget annat är tillåtet.
    Nu skall inte du komma här och förvirra folk med fakta.
  • Moonis
    puss skrev 2013-02-27 15:05:24 följande:
    Man borde äta dom levande!
    Slipper dom lida vid slakt Tungan ute
  • Krixx

Så rasisterna kan inte längre handla på ICA? Och Coop är kommunistiskt...
    Vad finns det kvar för alternativ till de stackars främlingsfientliga rasrena järnrörsviftarna???

• AnooYoo
    Krixx skrev 2013-02-27 15:33:15 följande:
    Så rasisterna kan inte längre handla på ICA? Och Coop är kommunistiskt...
    Vad finns det kvar för alternativ till de stackars främlingsfientliga rasrena järnrörsviftarna???
    Lidl.
  • CMM

Äsch, nog har man läst värre alster än Mazettis. Då var hennes uppträdande hos Publicistklubben betydligt mer anmärkningsvärt. Och de som "näthatar" Mazetti medelst diverse hot och trakasserier efter den där krönikan gör ju inte direkt nytta för sin sak.

Om mina barn får barn innan de blivit myndiga har jag misslyckats som förälder.
  • Thomas66
    Moonis skrev 2013-02-27 13:59:28 följande:
    Tror getterna slaktade så också förresten, lite osäker. Nu hade min pappa vapen också (militär) men har för mig att han inte sköt först.
    Men ni änvände väl slaktmask ?
Svar på tråden Bojkotta ICA