• Anonym
    Äldre 27 Feb 19:27
    16014 visningar
    86 svar
    86
    16014

    Adopterade för mindre än 6 månader sedan och nu gravid.

    Jag vill vara anonym tills vidare, förr eller senare kommer det komma fram vem jag är i alla fall, men om ni vet vem jag är redan nu så får ni gärna hålla det för er själva! Tack för hänsyn! 

    Vi adopterade ett barn strax före jul och jag plussade på stickan igår.
    Det känns otroligt, är så lycklig, men samtidigt tänker vi att det kanske inte är det bästa för vårt barn att behålla detta barn då allt är så nytt, nytt land, nytt språk, ny familj, just fått trygghet och riktiga "rutiner" m.m.

    Jag vill inte göra abort, men jag är orolig över hur det skulle påverka vårt (adopterade) barn.

    Jag skriver detta för att få lite råd från er andra. 
    Skulle ni behålla eller ej?  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:21
    Adoption var ett förstahandsval för oss. vi adopterade inte på grund av svårigheter att få barn.

    Vi har ett biologiskt barn (äldst) och ett adoptivbarn (yngst) och nu är jag alltså gravid igen

  • Svar på tråden Adopterade för mindre än 6 månader sedan och nu gravid.
  • Anonym
    Äldre 27 Feb 19:29
    #1

    Hur gammal är ert barn? Jag tycker absolut att du ska behålla eftersom du uppenbarligen är glad och lycklig över graviditeten. 

  • Anonym (Z)
    Äldre 27 Feb 19:29
    #2

    Behåll om ni känner att ni klarar av det! Vilken lyx för ert adopterade barn att få syskon. Vet flera som haft adopterade eller fosterbarn och sen fått biologiska och det har gått bra. Grattis {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym
    Äldre 27 Feb 19:30
    #3

    Lycka till...

  • Anonym
    Äldre 27 Feb 19:32
    #4

    Tycker också att ni ska behålla! :) (Om ni båda vill det såklart, tror inte att ert barn kommer ta skada av det på något sätt så länge ni känner att ni klarar av 2 små barn :)

  • Äldre 27 Feb 19:33
    #5

    Klart ni ska behålla! Barn är anpassningsbara, adopterade eller ej :). Underbart för ert barn att få syskon.

  • Maltex
    Äldre 27 Feb 19:34
    #6

    Grattis!GladHjärta

  • Anonym
    Äldre 27 Feb 19:34
    #7

    Ett biologiskt barn är väl fantastiskt. Adoption är ju det sista valet man gör. Förstår att man älskar adoptivbarnet men det blir ju aldrig samma sak som ett biologiskt barn.

  • Äldre 27 Feb 19:36
    #8
    Anonym skrev 2013-02-27 19:34:29 följande:
    Ett biologiskt barn är väl fantastiskt. Adoption är ju det sista valet man gör. Förstår att man älskar adoptivbarnet men det blir ju aldrig samma sak som ett biologiskt barn.
    Gud vilken onödig kommentar! Har man inget vettigt att säga så säg inget alls!
  • Äldre 27 Feb 19:36
    #9

    Anonym fy vad vidrigt skrivet!!

  • jackyy­ouknow
    Äldre 27 Feb 19:37
    #10
    viseversa skrev 2013-02-27 19:36:37 följande:
    Anonym fy vad vidrigt skrivet!!
Svar på tråden Adopterade för mindre än 6 månader sedan och nu gravid.