Anonym (Been there...) skrev 2013-03-02 17:31:27 följande:
Jag har vart där med min far..
Han bor 100 mil ifrån mig. Vad jag gjorde var att terra kommunen ( soc ) i hans hemstad ringa runt till massa behandlingshem osv osv .. Fyfan på riktigt vilket jobb det var.. Jag kan ärligt säga att jag på ett sätt sket i det för han är ju vuxen och jag tvivlar på att han brytt sig omvänt.. Men jag gjorde det ändå eftersom ingen människa förtjänar att supa bort sig eller sitt liv oavsett..
Det slutade med att han blev lvm ad och hamnade på avgiftning i några dagar. Sen kom han ut började igen om möjligt värre.
Saken upprepades + att han fick gå på öppenvård vid utskrivning och ta Antabus och prata med en psykolog.
Under den här perioden blev han så till sist inskriven på lvm och behandlingshem.
Det var ca 8 år sen och hade jag inte gjort så hade han helt 100% garanterat vart död idag. För det var oxå dö han ville.
Han hatade mig inte då och inte nu, tvärtom.
Han är 67 idag och omgift ( han började supa för hans dåvarande sambo dog i cancer samtidigt som han blev pensionerad, även han som vd på ett stort företag ) Han söp ner sig totalt ursinningslöst och i rask takt, han har alltid vart light alkis om man säger, tills pension då det till tog och sen blev det horribelt då sambon dog.
Han hade även en hund som han såklart inte tog hand om.. :( Hunden placerades ut under lvm och behandling, den hade det så bra där så då han kom ut och var " tillfrisknad" så fick hunden stanna där den var :)