Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Soc tog min son

Varför inte kämpa för att få tillbaka första barnet innan du skaffar ett till? Socialtjänsten har ingen rätt att lvu det här barnet, om du inte missbrukar eller lever i en misär redan nu under graviditeten. De måste dessutom göra en utredning direkt när bebis föds och kan i så fall begära att ni ska placeras på en utredningsinstitution för att du ska visa att du är en lämplig mamma.

• Anonym (.)
    LillMyra skrev 2013-03-05 16:39:53 följande:

Skulle du kunna tänka dig att ta på dig ansvaret för alla de barn som drabbas av vanvård och/eller bristande vård i familjehem? Och de fallen där omhändertaganden sker på helt felaktiga grunder och barn skiljs från helt oproblematiska föräldrar och hemmiljöer?

Forskning visar att staten är en sämre förälder än till och med föräldrar med vissa brister. Ska man ändå utsätta barn för detta i onödan?

Jag blir lite nyfiken vad du har för insikt i detta ämne egentligen? Är du familjehemsmamma?
    Drabbades av rejäla maktmissbruk och övergrepp av socialtjänasten som lvuade mitt barn (utan någon orsak) och gjorde ALLT för att jag aldrig mer skulle se henne. 9 månader senare och efter andra myndigheter gått in och granskat samt inspelade samtal från min del, advokater och fullt stöd utifrån fick VARENDA EN lämna ärendet och avgå. Gällde så väl familjehems mamman som var helt sjukt i huvudet rent ut sagt, handläggare och till och med chefen på familjeenheten. Låt mig tillägga att det inte var första gången tillsynsnämnde (socialstyrelsen) gått in i den kommunen. Enorma brister från deras del och det var en mardröm som aldrig verkade ta slut. Som tur var kom allt fram tids nog. Idag mår vi alla bra, har inte haft med socialen sedan det här hände och mitt barn är ovetandes om den tiden som tur är. Däremot sitter ärren hos mig kvar.

Svar på tråden Soc tog min son