• Henrietta 384

    Lycklig men orolig :S

    Jag fick misfall i november förra året. och fick plusade förra veckan. Jag är jätte glad men otroligt rädd med, vill inte uppleva missfall igen ..

  • Svar på tråden Lycklig men orolig :S
  • nåldyna
    Henrietta 384 skrev 2013-03-01 16:12:42 följande:
    Jag fick misfall i november förra året. och fick plusade förra veckan. Jag är jätte glad men otroligt rädd med, vill inte uppleva missfall igen ..
    Kan oro på något sätt påverka så att man har större risk för att få missfall? Jag har aldrig fått ett missfall, men när jag blir gravid vet jag att jag kommer oroa mig för att det SKA bli ett missfall. Tänkte typ om man själv kan "skapa" ett missfall? 
  • Henrietta 384
    zipzee skrev 2013-03-01 17:57:09 följande:
    Kan oro på något sätt påverka så att man har större risk för att få missfall? Jag har aldrig fått ett missfall, men när jag blir gravid vet jag att jag kommer oroa mig för att det SKA bli ett missfall. Tänkte typ om man själv kan "skapa" ett missfall? 
    går ju inte och tänker på det 24/7. första gången när jag var gravid tänkte jag inte på det alls. det hade bara stannat upp i utvecklingen... 
    men det är en väldigt hemsk upplevelse som jag inte vill uppleva igen. jag har en sån glädje och längtan. 
  • liteavvarje

    Jag fick missfall i september/oktober förra året och har nu plussat och är också jätteorolig! Så du är inte ensam

  • Henrietta 384
    liteavvarje skrev 2013-03-02 10:55:16 följande:
    Jag fick missfall i september/oktober förra året och har nu plussat och är också jätteorolig! Så du är inte ensam
    beklagar, men känns skönt att nån kan förstå en med. vet inte hur du känner men jag kännde/känner mig väldigt ensam när det hände. men man får hålla tummarna denna gången :)
  • Henrietta 384

    nä precis, man vill ju kunna få va glad och tycka det är spännande, inte känna oro och hopplöshet. det är nog det jobbigaste. att inte kunna få vara glad :(

  • liteavvarje
    Henrietta 384 skrev 2013-03-04 17:25:30 följande:
    det hade dött(stannat upp i utveklingen) i vecka 7-8 men fick inte missfall förren i vecka 12-13
    Usch vad jobbigt
    BF 11/11 <3
  • Fridahlicious

    Du är inte ensam Henrietta 384 jag har två missfall bakom mig i vecka 10 och vecka 7 så vet hur de känns med den där oroliga känslan man har, jag ska ha bim imorgon men hoppas innerst att det inte kommer någon mens utan att jag får de där underbara plusset =) 

  • ClaraV

    Då hoppas jag att jag kan stilla eran oro. Jag fick ett missfall i september 09, smärtsamt och jobbigt, var i vecka 9.
    I mars 2010 plussade jag igen. Och den 25/11-10 föddes min underbara dotter helt frisk.

    Det är väldigt vanligt att man får missfall första graviditeten har jag läst.

    Önskar er alla lycka till med era graviditeter och hoppas att ni snart är lyckliga föräldrar!

    MÅNGA STYRKEKRAMAR!

  • Henrietta 384

    Ja det värmde :)

    det är något väldigt jobbigt att vara med om, men sen så händer det för att något är fel. man får försöka tänka så. 

  • Fridahlicious

    Så har jag tänkt då jag fått två missfall, att man får tänka att något var fel, bättre få missfall tidigt än senare tycker jag. 

Svar på tråden Lycklig men orolig :S