• SpanskaFlugan

Vad anser du om plankning?

Jag var inne Stockholm i dag och åkte tunnelbana. När jag drog mitt Access kort (kort som fungerar som en biljett) i spärren och gick igenom kom det en tjej bakom mig och tryckte sig mot mig och gled igenom spärren på min biljett innan spärren stängdes. Jag blev skitlack och vände mig och skällde ut henne för att hon plankade på min biljett. Tyvärr fanns det ingen spärrvakt i närheten så hon bara mumla nåt och sprang i väg ner för rulltrappan. 

Att planka är att snylta på skattepengar tycker jag. Att dessutom försöka snicka sig in på andras biljetter är jävligt lågt.

Vad anser ni om plankare? Plankar ni själva?  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad anser du om plankning?
  • Varla

Jag åker bara buss så jag har nog aldrig varit med om att någon plankat så.

(trodde tråden skulle handla om folk som lägger sig som plankor på olika ställen. Så roligt blev det alltså inte)  

• Tillie

Jag brukar inte planka om jag inte måste (om jag måste ta mig nånstans och är luspank), men jag tycker att betala 800 för ett litet kort som bara räcker i en månad är alldeles för mycket pengar. Jag har inte världens bästa ekonomi och lägger hellre 800 på något annat eller sparar dom. 
    Att hoppas på att SL sänker priserna är helt lönlöst. Lär kosta en tusenlapp om fem år istället.  

• Aniiee
    Tillie skrev 2013-04-09 20:09:34 följande:
    Jag brukar inte planka om jag inte måste (om jag måste ta mig nånstans och är luspank), men jag tycker att betala 800 för ett litet kort som bara räcker i en månad är alldeles för mycket pengar. Jag har inte världens bästa ekonomi och lägger hellre 800 på något annat eller sparar dom. 
    Att hoppas på att SL sänker priserna är helt lönlöst. Lär kosta en tusenlapp om fem år istället.  
    Fem år? Nu är du optimistisk...... jag gissar på 3 år..... max.......
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Tillie
    Aniiee skrev 2013-04-09 20:34:35 följande:
    Fem år? Nu är du optimistisk...... jag gissar på 3 år..... max.......
     Fem år tänkte jag, i bästa fall, men är troligare att det blir inom 3 år... eller 1 ½ år. 
    Hatar SL.  
  • Regnig måndag

Orka bry sig.
    Däremot blir jag irriterad över politiker och pampar som fuskar och roffar åt sig. Aldrig händer ett piss trots att det skrivs om det tom.
    Man ska bli politiker då fuskar man stort med grova pengar och man åker aldrig dit.
    Vad fan är en plankning i tunnelbanan mot det?

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Feltryck01
    Regnig måndag skrev 2013-04-09 23:46:52 följande:
    Orka bry sig.
    Däremot blir jag irriterad över politiker och pampar som fuskar och roffar åt sig. Aldrig händer ett piss trots att det skrivs om det tom.
    Man ska bli politiker då fuskar man stort med grova pengar och man åker aldrig dit.
    Vad fan är en plankning i tunnelbanan mot det?
    Helt jävla rätt. Vem bryr sig om att någon inte köpt en biljett för, vad är det, 40 spänn, när det finns politiker som svindlar bort miljoner per år?
    Why don't you show me a little bit of spine you've been saving for his mattress?
  • Regnig måndag
    Feltryck01 skrev 2013-04-09 23:56:26 följande:
    Helt jävla rätt. Vem bryr sig om att någon inte köpt en biljett för, vad är det, 40 spänn, när det finns politiker som svindlar bort miljoner per år?
    Precis. Vi pratar om det svindlande beloppet  f y r t i o  (40) kronor!

Nån jävla måtta får det vara med myggsilandet och kamelsväljandet tycker jag.
  • SpanskaFlugan
    Regnig måndag skrev 2013-04-10 00:09:14 följande:
    Precis. Vi pratar om det svindlande beloppet  f y r t i o  (40) kronor!

Nån jävla måtta får det vara med myggsilandet och kamelsväljandet tycker jag.
    Och vad kostar plankandet oss övriga skattebetalare varje år då? BIljetterna skulle kunna vara billigare om ALLA som åker i kollektivtrafiken betalade för sig. Dessutom gör inte två fel ett rätt. Får jag sno din cykel då? Eftersom du ändå plankar liksom? 
  • Regnig måndag
    SpanskaFlugan skrev 2013-04-10 17:00:51 följande:
    Och vad kostar plankandet oss övriga skattebetalare varje år då? BIljetterna skulle kunna vara billigare om ALLA som åker i kollektivtrafiken betalade för sig. Dessutom gör inte två fel ett rätt. Får jag sno din cykel då? Eftersom du ändå plankar liksom? 
    Vad kostar allt fusk på hög nivå?
    Det är många miljarder som drabbar "oss stackars hulkande skattebetalare"

Det är bara patetiskt att man eldar upp sig för inte ens kaffepengar.
  • SpanskaFlugan
    Regnig måndag skrev 2013-04-10 17:22:50 följande:
    Vad kostar allt fusk på hög nivå?
    Det är många miljarder som drabbar "oss stackars hulkande skattebetalare"

Det är bara patetiskt att man eldar upp sig för inte ens kaffepengar.
    Som sagt, två fel gör inte ett rätt... Och det är inte kaffepengar. 40 kronor per plankning blir rätt mycket pengar om siffrorna som talar om ca 1 miljon plankningar om året stämmer. 
Svar på tråden Vad anser du om plankning?