• Anonym

    Vill inte adoptera

    Min fru kan inte få barn och nu vill hon absolut adoptera och helst från Östeuropa. Jag vill inte det eftersom jag är rädd för att skador på barnet. Någon som vet  hur vanligt det är?

  • Svar på tråden Vill inte adoptera
  • Anonym

    Hur vanligt det är att inte vilja adoptera...??

    Tja, ganska vanligt! 

  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-03 19:59:33 följande:
    Hur vanligt det är att inte vilja adoptera...?? Tja, ganska vanligt! 

    Tror ts menade att han inte vill adoptera från Östeuropa pga skador på barnen. Men fran annat land!
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-03 20:01:24 följande:

    Tror ts menade att han inte vill adoptera från Östeuropa pga skador på barnen. Men fran annat land!

    Vad då för skador??
  • Anonym (tredje tolkning)
    Anonym skrev 2013-03-03 19:59:33 följande:
    Hur vanligt det är att inte vilja adoptera...??

    Tja, ganska vanligt! 
    Anonym skrev 2013-03-03 20:01:24 följande:

    Tror ts menade att han inte vill adoptera från Östeuropa pga skador på barnen. Men fran annat land!

    Och jag tolkade det som att han undrar hur vanligt det är att adopterade barn har skador.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-03 20:04:50 följande:
    Vad då för skador??

    Alkohol och knark skador på bla hjärnan osv! Inga friska barn adopteras ut från östeuropa ev äldre barn, därför tvekar många och väljer hellre länder som Kina där barnen föds friska. Kort sammanfattning.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-03 20:19:57 följande:

    Alkohol och knark skador på bla hjärnan osv! Inga friska barn adopteras ut från östeuropa ev äldre barn, därför tvekar många och väljer hellre länder som Kina där barnen föds friska. Kort sammanfattning.

    Precis vad jag menade. Uttryckte jag det så oklart? Någon som vet hur det egentligen förhåller sig?
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-03 20:23:48 följande:
    Precis vad jag menade. Uttryckte jag det så oklart? Någon som vet hur det egentligen förhåller sig?

    Många undviker att adoptera från Europa just av den anledningen inklusive från Ryssland. Söker sig till andra länder istället.
  • AngryMotherFucker
    Anonym (tredje tolkning) skrev 2013-03-03 20:04:53 följande:

    Och jag tolkade det som att han undrar hur vanligt det är att adopterade barn har skador.

    Ni kan väl sluta tolka och i stället komma med ett förslag på TS problem?
  • Anonym
    AngryMotherFucker skrev 2013-03-03 20:33:38 följande:

    Ni kan väl sluta tolka och i stället komma med ett förslag på TS problem?

    Svårt att komma med ett förslag om man inte vet hur man ska tolka det han efterfrågar!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • AngryMotherFucker
    Anonym skrev 2013-03-03 20:45:40 följande:

    Svårt att komma med ett förslag om man inte vet hur man ska tolka det han efterfrågar!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Men då kan väl ni efterfråga ett förtydligande av TS, istället för att driva vidare med diskussionen utifrån skeva tolkningar?

    Det är detta som får trådar att spåra ur  och jag tycker det är tråkigt (av erfarenhet) .
Svar på tråden Vill inte adoptera