• Tilly87

    Epidural och bäckenbottenbedövning??

    Hej! Finns här någon som fått både epidural och bäckenbottenbedövning under förlossningen som vill dela med sig av sina erfarenheter? Och finns det någon som födde första barnet med epidural och andra med båda metoderna? Jag är omföderska med ganska tätt mellan förlossningarna (ca 14 mån) jag upplevde min första förlossning som ganska positiv förutom utdrivningsskedet som för mig verkligen var hemskt! Jag kände verkligen hur jag gick sönder :( jag är livrädd för detta nu och rädd att drabbas av panik eller att inte våga krysta. Vill ju gärna att denna förlossning ska bli bättre och gärna mindre smärtsam. Sedan vill jag göra allt för att inte gå sönder ännu mera! Tips, råd, erfarenheter tack!

  • Svar på tråden Epidural och bäckenbottenbedövning??
  • Tilly87

    Men varför blir det inte radavstånd och styckeindelning? Kan det bero på att jag skriver med paddan kanske?

  • SweetSandy

    Jag tog båda bedövningarna när jag födde mitt andra barn (första barnet var med ks).

    Jag har alltid varit förlossningsrädd så det var en trygghet att jag skulle få båda bedövningarna. Kommer ihåg att bäckenbottensprutan inte var riiiiktigt behaglig att få men får man välja så utan tvekan gör jag om det igen. Vilket jag kommer då jag väntar tredje barnet och har bf om 9 dagar ????

    Har hört talas om "den brinnande ringen" många upplever när huvudet är på väg ut och/eller hur vissa känner hur dom går isönder där nere... Tror att om man upplever rädsla och spänner sig, är väldigt orolig osv så upplever man smärtan så mycket värre. Men har man då tryggheten och kan luta sig mot att man får den smärtlindringen man önskar så upplever man nog förlossningen mer positiv. Finns inget rätt och fel, ingen mall att följa mer än att följ vad du själv känner är rätt för dig ?

Svar på tråden Epidural och bäckenbottenbedövning??