• Anonym

    mystisk personlighet - bra eller dåligt?

    Vad anser du om personer som är lite mystiska av sig? vad är det som gör just dom mystiska? jag får ofta höra att jag är "mystisk" av folk som inte känner mig. men jag undrar främst vad som gör en person mystisk? i mina öron låter det som en negativ egenskap. En mystisk person vill man inte ha att göra med, eller?

  • Svar på tråden mystisk personlighet - bra eller dåligt?
  • Anonym

    En mystisk person är för mig en falsk person som är svår att lära känna och obehaglig att ha nära. Mystisk är ett finare ord för "svår"

  • Anonym

    Jag tolkar mystisk som fascinerande, oförutsägbar och spännande. Som ngt positivt.

  • Anonym

    Vet inte vad du menar med mystisk , men mina erfarenheter av "mystiska" människor är att de oftast är allmänt störda och bättre att hålla på lagomt avstånd , det låter ju jätteballt på filmer men en mystisk snubbe som lkämpar med inre demoner eller vafan man nu brukar kalla det... men i verkligheten är dom här inre demonerna rena hjärnsläppen och mystisk är mer likt störd.

  • Loriyana
    Anonym skrev 2013-03-05 17:24:30 följande:
    En mystisk person är för mig en falsk person som är svår att lära känna och obehaglig att ha nära. Mystisk är ett finare ord för "svår"

    varför likställer du "svår att lära känna" med "falsk"? Ofta så är personer som uppfattas som lite "mystiska" enbart försiktiga, dvs de öppnar sig inte för vem som helst. Att kalla det "falskt" tycker jag är lite hårt.
  • Anonym

    Intressant att du nämner "falsk" eftersom jag anser mig vara en ovanligt ärlig och pålitlig person

  • soffliggaren

    Mystisk för mig är svår. Du ska vara speciell men är bara vanlig. Lite som någon här uppe skrev att du är svår att komma nära.

    Känner du dig mystisk eller är det något du vill vara och vad innebär det ordet för dig ?

    Jag försöker komma på någon kändis som jag tycker är mystisk men just nu är det tomt.

  • Dagdrömmaren

    Det finns lite olika typer av mystiska personer... jag skulle anta att det finns... två typer:

    1. den som man blir nyfiken på.
    Denna säger inte så mycket men samtidigt förstår man ändå att personen har ett klart sinne och en väldigt egen personlighet. En fascinerande person som överaskar en om och om igen.

    2. den som har hemligheter.
    Denna säger heller inte mycket, dock av andra orsaker än 1. Den här människan märker man att den har något som tynger den. Överraskningarna den här bjuder på är inte av den trevliga sorten.

    Finns väl många andra varianter, men dessa är de jag tänker på. Väldigt indelat och generaliserat. Men om du är mystisk som nummer 1 så är det en komplimang Tungan ute

  • Anonym
    soffliggaren skrev 2013-03-05 17:31:31 följande:
    Mystisk för mig är svår. Du ska vara speciell men är bara vanlig. Lite som någon här uppe skrev att du är svår att komma nära.

    Känner du dig mystisk eller är det något du vill vara och vad innebär det ordet för dig ?

    Jag försöker komma på någon kändis som jag tycker är mystisk men just nu är det tomt.
    Är lite blyg och introvert så det stämmer väl bra att jag kan vara svår att lära känna. Har också fått höra att jag kan säga oväntade och "konstiga" saker och uttalanden, kan det ge ett mystisk intryck? 
    Jag vet inte riktigt vad en mystisk person är så det är svårt för mig att avgöra om jag känner mig mystisk. men antar att jag inte känner mig mystisk eller har en önskan att vara mystisk. Upplever mig som sagt som en ärlig människa, spelar inga spel eller låtsas vara något jag inte är för det vet jag inte hur man gör.
  • Loriyana
    Anonym skrev 2013-03-05 17:41:41 följande:
    Är lite blyg och introvert så det stämmer väl bra att jag kan vara svår att lära känna. Har också fått höra att jag kan säga oväntade och "konstiga" saker och uttalanden, kan det ge ett mystisk intryck? 
    Jag vet inte riktigt vad en mystisk person är så det är svårt för mig att avgöra om jag känner mig mystisk. men antar att jag inte känner mig mystisk eller har en önskan att vara mystisk. Upplever mig som sagt som en ärlig människa, spelar inga spel eller låtsas vara något jag inte är för det vet jag inte hur man gör.

    Jag är också introvert, vilket ibland folk tolkar som att jag är "mystisk". Men helt ärligt talat så tycker jag inte att det är något konstigt med att vara introvert! Förstår verkligen inte varför så många stämplar en som "mystisk" bara för att man råkar tillhöra den halva delen av befolkningen som behöver lite mer egentid.
  • Alexi

    Mystisk låter bara negativt, såna som inte berättar något om sig själva osv, jobbigt.

  • Anonym

    Mystisk för mig är lika med tråkig. Man hoppas att det finns något mer "där bakom" men oftast visar det sig att förklaringen till mystiken helt enkelt är att det är en rätt intetsägande person. Alltså inte falsk men inte heller spännande. Trist bara. Enligt min erfarenhet alltså. Du är säkert jättespännande och härlig :)

Svar på tråden mystisk personlighet - bra eller dåligt?