• Lisa02

    En superbra metod jag läst om/vilka vill hänga med nästa månad?

    Hej!

    Jag fick mens nu igen,
    så jag blev deppig och hittade då en bok som var suuuperbra och enkel att förstå
    om hur man använder ägglossningsstickor, ställningar m.m för att det ska bli bebis!

    I stora drag går det ut på att börja på dag 8 att ha sex. Ha sedan det varannan dag fram till positivt äl.test.
    Börja testa på dag 10. Har då sex tre dagar på raken. Hoppa över en dag och sen sex igen.
    Glöm inte att ha sex minst en gång på annan dag i månaden.

    Fick mens igår och ska köra denna metod denna månad. Några som vill vara med?
    Berättar gärna mer om någon är intresserad!

     kram!
                      

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 19:23
    Fick plus på första försöket med denna metod.
    Hör gärna av er till mig om ni vill veta mer.
    Kram och lycka till!

  • Svar på tråden En superbra metod jag läst om/vilka vill hänga med nästa månad?
  • Thotis90
    moto skrev 2013-04-30 07:38:03 följande:

    Enligt studien måste man upp i väldigthöga doser, ren zink är bättre då och då får man kanske ta 2! :)
    Min sambo åt apoteket folsyra kombinerat med zink 60 mg. Den mängden zink som finns i vanliga kosttillskott är långt ifrån tillräcklig när det handlar om att förbättra spermierna. 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • a239s

    Lisa02, vi körde den här metoden denna månaden. Jag ska få min mens i helgen.... HOPPAS DEN INTE KOMMER DEN HÄR GÅNGEN!! :) 

  • moto
    Thotis90 skrev 2013-05-02 18:16:36 följande:
    Min sambo åt apoteket folsyra kombinerat med zink 60 mg. Den mängden zink som finns i vanliga kosttillskott är långt ifrån tillräcklig när det handlar om att förbättra spermierna. 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se

    Jag sa ju det? :) vi hittade inga som var så mycket zink som det skulle vara enligt studien utan det var bara receptbelagt. Men de jag köpte var typ 20-30? (har inte kvar burken) så 2 måste väl funka! Menade inte en burk multivitamin etc.
  • nassu

    Hej. Nyfiken på den här metoden.. är lite osäker på hur TS menar.. kan nån förklara?

    börja testa på dag 8 och ha sedan sex varannan dag fram till ÄL ?? Men sedan står det börja testa ( äl-stickor ?) 
    på dag 10 ?? och ha seda sex i tre dar, hoppa över en...   måste säga att jag inte hänger med!

     

  • Lisa02
    a239s skrev 2013-05-03 09:49:06 följande:
    Lisa02, vi körde den här metoden denna månaden. Jag ska få min mens i helgen.... HOPPAS DEN INTE KOMMER DEN HÄR GÅNGEN!! :) 

    Håller tummarna!
  • Lisa02
    nassu skrev 2013-05-03 21:44:39 följande:
    Hej. Nyfiken på den här metoden.. är lite osäker på hur TS menar.. kan nån förklara?

    börja testa på dag 8 och ha sedan sex varannan dag fram till ÄL ?? Men sedan står det börja testa ( äl-stickor ?) 
    på dag 10 ?? och ha seda sex i tre dar, hoppa över en...   måste säga att jag inte hänger med!

     

    Precis så som du skriver :)

    Börjar ha sex på dag 8 men börja testa på dag 10
    sex tre dagar from positivt utslag så om du får utslag på en måndag ska du ha sex mån tis och ons ej torsdag och sen fredag igen. Om du hade sex på söndagen räcker det med måndag och tisdag och sen vila en dag och sen på igen  torsdag.   

    Detta o du har en cykel på 28 dagar. Kortare eller lägre cykel förskjut allt så många dagar du har längre eller kortare cykel.

    Det är viktigt att ha sex tidigare än testandet då spermierna inte ska bli "gamla" Dom blir det efter cirka 3 dagar.

    Detta om man tror att spermierna kan ha lite sämre kvalitet. Då är detta att maximera chanserna.
    ycka till och hoppas du förstod. Fråga igen annars!         
  • nassu
    Lisa02 skrev 2013-05-03 22:51:24 följande:

    Precis så som du skriver :)

    Börjar ha sex på dag 8 men börja testa på dag 10
    sex tre dagar from positivt utslag så om du får utslag på en måndag ska du ha sex mån tis och ons ej torsdag och sen fredag igen. Om du hade sex på söndagen räcker det med måndag och tisdag och sen vila en dag och sen på igen  torsdag.   

    Detta o du har en cykel på 28 dagar. Kortare eller lägre cykel förskjut allt så många dagar du har längre eller kortare cykel.

    Det är viktigt att ha sex tidigare än testandet då spermierna inte ska bli "gamla" Dom blir det efter cirka 3 dagar.

    Detta om man tror att spermierna kan ha lite sämre kvalitet. Då är detta att maximera chanserna.
    ycka till och hoppas du förstod. Fråga igen annars!         
    Ok..  sex varannan dag från dag 8.. efter positivt ÄL sex i 3 dar i rad sedan 1dag paus och sedan sex 3 dar igen....  Jag har 33-34dagars cykel... brukar ha ÄL på dag 23 nånting.
  • MinLängtan

    Nassu: jag har ca 33 dagar i cykeln (har väldigt oregelbunden) och vi började nu i helgen på dag 8 eftersom jag hade ÄL på dag 14-15 fast ja haft på dag 18-20 innan jätte skumt :) men ÄL testen är verkligen bra! :) lycka till

Svar på tråden En superbra metod jag läst om/vilka vill hänga med nästa månad?