• Lina79

    Någon i Malmö som väntar barn i höst 2013?

    E det någon som bor i Malmö som vill följas åt? Gravid och väntar mitt tredje men för mig spelar det ingen roll hur många ni eller inte har:). Det roliga är att följas åt och kanske sedan träffas och "leka" lite.......

  • Svar på tråden Någon i Malmö som väntar barn i höst 2013?
  • Lina79

    Hej! Vad roligt att någon svarade Den 16 september är det beräknat till. Var i Malmö bor du? Läste att du träffat din man via familjeliv. Så kul o spännande! Hur mår du om du jämför graviditeterna? Du jobbar som jurist såg jag. Jobbar du nu? Min sambo jobbar på Arbetsmiljöverket som jurist. Har du fått tid för ul?

  • carrobarro84

    Bor i oxie. Vart bor du själv? Jo jag mår prima, tröttare än sist men nästan inget illamående alls. Har inte fått nån tid för ul ännu då min inskrivning bara var i veckan pga inställda tider, men det är väl nu ganska snart. Jo jag jobbar, på förvaltningsrätten just nu men har precis fått ett nytt jobb eftersom min tjänst är slut sista maj. Vad roligt med nr 3 för dig, hur gamla är dina andra barn? Min son är drygt 2 år.

  • Lina79

    Leo fyller 2 år i mitten av juni o Lilly fyllde 3 år i dec. Jag är också trött, inget ovanligt om jag slumrar i soffan kl 20.30. Hi hi. Annars har jag också mått ganska bra . Vi bor mitt uppe i stan bakom Caroli, en gata från kanalen. Hur länge tänker du jobba? Men vilken mage man redan har fått. Först var jag orolig för tvillingar men det var det inte. Vilken tur! Vad gillar ni annars att göra?

  • carrobarro84

    Oj, då får ni rätt tätt mellan barnen, skoj! Jag tänker nog jobba så länge det går, med sonen så var jag tvungen att ta semester en månad innan för jag veckopendlade från Sthlm då å fick inte flyga längre. Jag gillar att jobba så jag gör gärna det. Vad jobbar du med? Har inte fått sådär jättemkt mage ännu, men mer än förra gången såklart. På kvällen är jag dock väldigt svullen.

  • Lina79

    Jag jobbar på en träningsskola med handlikappade barn och ungdomar. Mycket tungt arbete som förmodligen kommer jag inte jobba efter semestern. Självklart vill man jobba så länge som möjligt. Vet du hur det är på din sons förskola efter barnet har kommit? E det vissa dagar han får vara där då? Har du tänkt någonting på förlossningen?

  • carrobarro84

    Vet inte ännu hur det är på förskolan men det brukar ju vara bestämda dagar, har hört både tre dagar i veckan 9-14 och två dagar ena veckan och tre dagar andra veckan 9-15. Får höra när det börjar närma sig. Nä förlossningen känns långt bort, är inte ett dugg orolig, gick ju bra sist. Däremot är jag livrädd för amningen som var mitt stora trauma sist. Hur känner du inför förlossning och sånt? Vi är just nu inne på frågan om syskonvagn. Vet inte alls hur vi ska göra.

  • Lina79

    Vi ska ha syskonvagn! Det är helt beroende på vad man gillar att göra men är man iväg mycket o gillar att gå är en vagn bra. Det samma gäller när man ska gå o handla, skönt att kunna sätta dom då i vagnen. Ett alt är ju ståbräda o det använder vi flitigt till Lilly men är dom inte tillräckligt gamla så orkar dom inte så för länge. Jag har haft väldigt lätta förlossningar men nu med Leo sprack jag väldigt mycket. Tyvärr! Jag har inga problem idag o det är tydligen ett under. Jag ska ställa mig i på kejsarsnitt o det skrämmer mig så mycket mer! Kan vi inte bestämma en dag att träffas? Kanske bara du o jag första gången? För att känna av lite. Sedan kan väl barnen också träffas ha det bra///Lina

  • carrobarro84

    Ja kejsarsnitt verkar lite läskigt, iaf när man gått igenom det på vanlig väg innan. Jo men absolut kan vi ses, när passar det dig? Har lite fullt nu närmaste veckan bara med påsk o allt.

  • Lina79

    För några veckor sedan träffade jag två mammor som också ska ha barn i sep. Jag kände dom inte sedan tidigare o dom väntar också sitt andra barn. Vi håller nu på att maila varandra, precis som vi gör nu. Vi pratar också om att träffas . Jag skickar min mail via ett mail via familjeliv. Vill nämligen inte att hela svenska folket ska få den . Jag lägger sedan till din mailadress i vårt gäng om du vill så klart?! Sedan fortsätter vi höras där igenom.

  • lifeasmom

    Hej, jag har Bf 11 nov, väntar andra barnet. Har en dotter som är 2 år. Bor i centrala Malmö vid Slussen.

  • VEA

    Halloj halloj! Hoppas denna grupp är aktiv. Ämtar vårt tredje barn i mitten på november. Bor i centrala Malmö :)

Svar på tråden Någon i Malmö som väntar barn i höst 2013?