• Äldre 10 Mar 08:54
    6936 visningar
    13 svar
    13
    6936

    Min föräldrar har och kommer aldrig lita på mig..ungdoms livet är över.

    I hela mitt liv har jag aldrig kunnat gå ut där det funnits tjejer utan att ljuga, mina föräldrar är enormt stränga med att inte dricka alkohol viker jag inte heller vill men de är oxå stränga med att inte träffa tjejer, nu var det så att igår skulle jag gå ut med mina vänner då fråga min mamma vart jag skulle(jag är 16år) sedan sa jag tt jg skulle följa med en kompis som skulle tuffa en bekant allt sluta med att jag intensivt och somna i soffan med mobilen när jg var inne på kik , då tog mamma mobilen och läste igenom och såg hur jag fråga "är tjejerna fina? Skicka bild? Jag kommer ifall man kan få nåt ligg?" Sedan tog mamma mig på förhör imorse haha och jag kände mig så dum när jag satt där och jag och r hon sedan sa att hon läst igenom mobilen och sagt att hon aldrig kan lita på mig , då sa jag att ni aldrig har gjort, iallafall så känns det som mitt ungdomsliv är ler och jag varar 16år känns jävligt pissigt, snälla hjälp nån vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Min föräldrar har och kommer aldrig lita på mig..ungdoms livet är över.
  • Äldre 10 Mar 08:59
    #1

    Håll ut tills du kan flytta hemifrån.

  • Äldre 10 Mar 08:59
    #2

    Ja, vad sägs om att läsa igenom inlägget innan du postar det på familjeliv, för jag förstår inte vad du skriver.

    Vad är problemet? Att din mamma inte vill att du ska gå på fest bara för att "få ett ligg"? Eller att de inte litar på dig? Varför är livet över pga detta?

  • linjes
    Äldre 10 Mar 09:00
    #3

    Tur du är myndig om 2 år då,tills dess stå ut?

  • Äldre 10 Mar 09:03
    #4

    Hahah orkar ej rätta men ni kan nig ungefär förstå, nej jag vill ej flytta hemifrån när jag är 18 jag ska plugga vidare. Vad ska jag göra?

  • Äldre 10 Mar 09:05
    #5

    Men jag förstår inte problemet? Är det att de inte litar på dig? Jag vet inte om det finns några föräldrar som litar (eller bör lita!) fullständigt på sina ungdomar faktiskt :)

  • Loriya­na
    Äldre 10 Mar 09:11
    #6

    Du är 16 år! Klart att dina föräldrar inte vill att du ska dricka alkohol eller ligga med tjejer....och absolut inte kombinera de båda. Du borde vara glad över att du faktiskt har föräldrar som bryr sig.

    Vet lite hur det känns. Mina föräldrar var också stränga med mig och jag brukade, liksom du, sucka och stöna och tycka att de överreagerade. Men nu som vuxen är jag jäkligt tacksam över att de brydde sig tillräckligt om mig för att ta kampen. Jag ser vilka problem många av mina jämnåriga vänner hamnade i...ofta pga alkohol och sex. Min bästa vän blev gravid som sextonåring tex.   

  • Äldre 10 Mar 09:24
    #7

    Problemet är att jag inte kan gå ut och knulla tjejer, gå ut träffa vänner osv. Orkar inte sitta hemma och tråka som ja gjort hela mitt liv, hatar att vara fängslad..

  • linjes
    Äldre 10 Mar 09:25
    #8
    Bille skrev 2013-03-10 09:24:53 följande:
    Problemet är att jag inte kan gå ut och knulla tjejer, gå ut träffa vänner osv. Orkar inte sitta hemma och tråka som ja gjort hela mitt liv, hatar att vara fängslad..

    Deras hus,deras regler
  • Äldre 10 Mar 09:26
    #9

    Det känns oxå som att jag gjort dom besvikna vilket jag mår dåligt av oxå

  • Äldre 10 Mar 16:51
    #10

    Jag tycker att det dina föräldrar gör är hemskt.

    för det första så har hon absolut ingen rätt att ta din telefon och läsa dina privata sms.

    för det andra så har hon rätt att säga en rimlig tid du ska vara hemma på kvällarna, vilket umgänge du ska ha såvida du umgås med ligister - men inte baserat på kön!
    Hon har även rätt att förbjuda alkohol för dig.

    Men att förbjuda dig att träffa tjejer har hon absolut ingen bestämmanderätt över. Om de inte förstår dig om du tar ett allvarligt snack med dem. Då kanske du kan ta ett allvarligt snack med dem och förklara vad du vill göra inför dem och en terapeut. säg bara att du vill prata med en terapeut och reda ut lite tankar, och sen säg efter nåon gång att du vill att de kommer dit och lyssnar med.

     Å andra sidan vet jag inte hur bra det låter att gå ut och knulla tjejer eller dricka alkohol. Klart du kan ha sex om du vill, men att knulla med vem som helst för knullandets skull låter inte bra, och heller rinte att dricka trots att de flesta gör det i din ålder.

    På vilket sätt menar du att du inte får träffa tjejer? Får du inte umgås med dem när skolan slutat eller är det mer festandet dina föräldrar är emot, eller är de så rabiata att de inte släpper dig iväg till skolan om det är tjejer i din klass :P

  • Äldre 11 Mar 00:01
    #11

    Hör mina föräldrar ordet fest är jag inne i huset resten av kvällen, jag tycker inte det är fel att läsa sitt barns sms men jag dricker ändå inte och kommer inte göra, nej jag får inte ens umgås med tjejer på fritiden vilket jag tycker är väldigt jobbigt..

  • Äldre 11 Mar 10:54
    #12
    Bille skrev 2013-03-11 00:01:41 följande:
    Hör mina föräldrar ordet fest är jag inne i huset resten av kvällen, jag tycker inte det är fel att läsa sitt barns sms men jag dricker ändå inte och kommer inte göra, nej jag får inte ens umgås med tjejer på fritiden vilket jag tycker är väldigt jobbigt..
    Du har väl två val då, antingen så står du upp för dig själv och gör dem besvikna
    eller så håller du ut tills du fyller 18, men då finns ju risken att de blir besvikna då med.
  • liv
    Äldre 19 Mar 09:32
    #13

    Med tanke på vad du skrev så är det väl inte så konstigt att hon oroar sig?

Svar på tråden Min föräldrar har och kommer aldrig lita på mig..ungdoms livet är över.